no ja tego tez nie rozumiem, ze tak niby jechał sobie obok gościa w kabinie i dopiero jak się zorientował, że tamten w ludzi celuje, to złapał za kierownicę?
a wcześniej co? nie kupuję tej wersji
Z tego, co piszą na forach samochodowych terrorysta mógł mieć problem z uruchomieniem samochodu (potrzeba podania kodu etc.) więc potrzebował Polaka żywego, bo nie był pewien, czy ciężarówka będzie jechała. Niektóre układy blokady tak mają, że samochód albo zwalnia, albo zatrzymuje się po czasie - to w teorii. Polski kierowca zaczął się szarpać z zamachowcem w ostatniej fazie zamachu, gdy zjechał z normalnej drogi, tzn. kiedy zaczął zabijać.
Z obrażeń wynika, że kierowca był pobity, podźgany nożem i na końcu zastrzelony. Wg komunikatów od Niemców żył w czasie zamachu, został zastrzelony na końcu.
Wiemy mało, albo jeszcze mniej - bo Niemcy budują jakieś narracje, które ulegają modyfikacji - cedzą przez zęby info.
Nie wiemy ilu było sprawców i czy ten zabity w Mediolanie to faktycznie zamachowiec - to wiemy tylko od Policji.
To, do czego przyznają się, to fakt, że zamachowiec był znany, wiedzieli, że chce być męczennikiem (zginąć w zamachu), że był przedmiotem indoktrynacji, wiedzą kto indoktrynuje, był już aresztowany w Niemczech, w Tunezji skazany zaocznie na 5 lat, we Włoszech siedział 4, a Niemcy nie zdążyli go wydalić, bo czekali na tunezyjskie dokumenty. Tak w skrócie. Dokumenty przyszły dzień po zamachu.
Takich jak ten zamachowiec jest zidentyfikowanych w Niemczech (chadza sobie po wolności) co najmniej ze 150, jak nie kilkuset. Przemieszczają się swobodnie, mają po kilka tożsamości, planują zamachy.
Jak kto chce na bieżąco z wyprzedzeniem wzgl. mediów wiedzieć gdzie i co z zamachami - to może sobie to sprawdzać na Twitterze (krótkie informacje, nie trzeba się wczytywać):
https://twitter.com/wszewko?lang=plnp. info z ostatniej godziny:
https://twitter.com/wszewko/status/812306512899096576?lang=plOnet:
http://wiadomosci.onet.pl/swiat/agencja-amak-zamachowiec-z-berlina-zlozyl-przysiege-na-wiernosc-panstwu-islamskiemu/465cggx