Dopasowanie siodła

Nie znam się, ale ja to bym z pół rozmiaru większe wzieła. Na środku siodła to ty w tym nie siedzisz, tylko całkiem na tylnym łęku.
Czy ktoś korzystał z metody Equiscan do pomiaru grzbietu konia?
Jak to wygląda?
Czy po wykonaniu takiego pomiaru można faktycznie bezstresowo zamówić siodło??
zembria   Nowe forum, nowy avatar.
04 sierpnia 2017 13:43
Wydaje mi się, że jak włożysz nogi w strzemiona, to jeszcze bardziej na tylny łęk bedziesz leciała. Tak na moje laickie oko, to trochę większe siedzisko i krótsza tybinka. Ale też bym rozważyła, czy jeśli na konia pasuje jak ulał, to nie zostawić, wszystko zależy jak Ci się jeździ i jak bardzo problematyczny jest koń jeśli chodzi o dopasowanie siodła.
Krótszych tybinek nie robią w "dorosłych" siodłach. Mam wrażenie, że to jedyne siodło na wtórnym rynku pasujące na ten czołg  🙄 Muszę jeszcze córkę posadzić i jak jej podpasuje to rozważę... Naprawdę znalezienie czegokolwiek z tym rozmiarem graniczy z cudem. Śledzę ogłoszenie od kilku miesięcy...
SzalonaBibi Będziesz mieć spory problem bo potrzebujesz siodła szerokiego i dość krótkiego, a przydałoby się normalne "dorosłe" siedzisko 17'5. Na rynku wtórym ciężko dorwać taką kombinację. Jeśli masz ograniczony budżet to raczej niestety będziesz musiała wybrać mniejsze zło.
17 spokojnie wystarcza tylko szerokich siodeł jak na lekarstwo. No i jak większe siedzisko to od razu dłuższa tybinka. Wiem, że jestem gruba, krótkonożna i ogólnie nie wymiarowa, ale kurde, ludzi "uśrednionych" jest mała garstka. A reszta musi wybierać "mniejsze zło". I to nie tylko w kwestii siodeł, z ubraniami i butami jest podobnie.
Siodło pójdzie pewnie dla córki -długa, chuda - dla niej idealne. I, co dziwne pasuje fajnie na obie nasze kobyły, na jedną z podkładka, na drugą bez...
A mnie pozostaje jazda na oklep  😵
Ja tez sie "mecze" w zbyt malym siodle. Kupilam je, bo jedyne przylegalo panelami (kon szeroki), kon zgubil.poklady tluszczu i teraz srednio i dla mnie i dla konia.