ANATEX

Konto zarejstrowane: 18 marca 2016
Ostatnio online: 06 czerwca 2023 o 22:24

Najnowsze posty użytkownika:

Podłoże do jazdy - jak zrobić?
autor: ANATEX dnia 11 lutego 2020 o 09:50
Najlepsze kruszywo łamane szorstkie, kształt kanciasty musi się klinować i przepuszczać wodę, odporne na lasowanie - to nie piasek czy flizelina ze  pózniej dosypiesz. Kaliber od10-15mm do35-40mm solidna warstwa WARUNEK  DOBRZE ZAGĘSZCZONA (zageszczarkę z hipermarketu sobie odpuść), kaliber powinien być zróżnicowany, trzeba pozbyć się większych szczelin , dlaczego ? Ano dla tego żeby podczas pracy  podłoża  i ruchów wody  nie wciskał się tam piach , ponieważ  kruszywo  będzie  luzowane i wypychane ku górze. Jeśli ma być szczelnie po co wogóle stosować grube kruszywo ?- żeby warstwa była stabilna.
Wpis jest tylko sugestią.
Podłoże do jazdy - jak zrobić?
autor: ANATEX dnia 18 października 2019 o 22:49
Żebyśmy się dobrze zrozumieli;  użyliśmy  granulatu parafiny (znicze)  z odrobiną parafiny ciekłej (kosmetyczna)  do uzyskania  konsystencji woskowej  pasty, razem  podgrzana w prymitywnym parniku elektrycznym poszła w konewkach na piach w ilości +-1,5 litr na 1m2  + dwóch grabiarzy, parafina dość szybko zastygła i wiązała  z  piaskiem, co było  gwarantem ze utrzyma  się  w podłożu nawet w upały,  parafina potrzebuje  podgrzania  60’C do uzyskania płynnej konsystencji. Olej paszowy made in ukraina było  łatwiej rozprowadzić  (bez koniecznosci  podgrzewania)  za to uciekł z podłoża szybciej.
Dawka początkowa około 1 litr na m2 (dawka uboga) w obydwu przypadkach skończyło się około  2,5 litr na  1m2. Piasek do 8 cm.

Wosk samochodowy być może jest też właściwym kierunkiem

1. Zawiera kleje/silikony które utrzymują go na karoserii przez kilka tyg. ( markowe
mówią że parę miesięcy)

2. Powinien lub jest, w jakimś stopniu odporny na uv.

3. Kluczowa jest cena – dawka – trwałość w podłożu ?

4. Ale skoro jesteśmy przy wodorozcieńczalnych  płynnych woskach z myjni, latem bez super wysokich temperatur powinien się utrzymać. Mam natomiast obawy w temp. poniżej 0, gdyż ta grupa wosków w stanie nieutwardzonym z niską zawartością parafiny i dodatkiem emulgatorów jest mieszalna z wodą. Zima na zewnętrznym wiadomo co to może oznaczać.


Freszmaker, twoje obawy o poślizg są jak najbardziej słuszne , jak wspomniałem zatarcie piasku spada , ale nie na tyle żeby powodować drastyczny  poślizg, jednakże  mimo wszystko  podłoże piaskowe  powinno być  naszpikowane  flizelina żeby  trzymać ‘’tłusty’’ piasek w ryzach.


Do niczego nie namawiam bo po co , jedynie podpowiadam, że dla zmniejszenia owego ślizgu można użyć czysty wosk, czyli parafina stała odolejona
(w blokach lub granulat) która jak sama nazwa wskazuje  ze względu na  niewielka zawartość oleju jest mniej tłusta.
Stały stan skupienia ma również kluczowy  wpływ na  utrzymanie się w piaskowym podłożu jak najdłużej w górnej warstwie = pylenie zerowe.
Jest trochę zabawy przy dawkowaniu (trzeba podgrzać), ale za to  jest bezpieczna w kontakcie ze skórą , i w razie czego  nie wyżre nam oka. Cena  poniżej 5 zł/kg. (można szukać taniej zgodnie z zasadą im dalej od bieli tym taniej).
Jeśli  to ważne, do kompletu parafin jest  dostępna cala gama zapachów dedykowana do produkcji  świec, wosków samochodowych, maści i kosmetyków.

Należy także wspomnieć że, im czystszy wosk parafinowy  tym charakteryzuje się silniejszym odpychaniem wody  co przekłada się na proces zamarzania.

Zmoczone podłoże z dodatkiem oleju roślinnego zamarzło później ale związało na  beton , z dodatkiem wosku woda była inaczej rozproszona – zmroziło, ale pozostało jakby kruche/gruzełkowate (powtarzam zmoczone – celowo).


Jeśli chodzi o ciężkie substancje typu  żywice przemysłowe, glikole, jestem zdecydowanie przeciw,
  kochani zachowajcie ostrożność, nie chodzi  tylko o  kwestie eko.
Jaki wpływ  takie nieusieciowane polimery mają  po paru miesiącach/latach kontaktu  na kopyta ?  Zdarza się ze piękny zapach maskuje prawdziwe draństwo, a przecież  spora grupa użytkowników to  dzieci, latem kwestia oparów ? jakąś część konie zaniosą do boksów i na  pastwisko itd.  to tylko czarny scenariusz, niestety ryzyko istnieje , a przecież nie o to nam  chodzi.

halo  jak najbardziej można szukać innych rozwiązań jest jeszcze cale spektrum klejów, olejów, silikonów, elastomerów, zeli i innych  mazideł do przetestowania . Moim skromnym zdaniem wosk spisuje się bardzo dobrze,  ma duży potencjał,  tylko cena nie zachęca.

Wpis jest sugestia.

Pozdrawiam wszystkich użytkowników forum i życzę udanego lukrowania 🙂
Podłoże do jazdy - jak zrobić?
autor: ANATEX dnia 07 października 2019 o 11:05
A to nie jest tak, że ścinki powinny być nasączone syntetycznym woskiem?


Dla potomnych.

Parę lat temu robiliśmy takie próby z parafiną  i olejem rzepakowym na zewnętrznym. Piasek z płuczki 0,5+

Plusy;

1.Piasek  przestał pylić.

2.Bezzapachowe

3. W tłustym środowisku nie rozwijają się pleśń i grzyby.

4. ‘’Darmowa ‘’  kuracja natłuszczająca dla kopyt  😀

5. Zimą gdy nie było pluchy, w mrozy podłoże dłużej zachowało elastyczność , (na rzepakowym zdaje sie jeszcze dłużej)

6. Oleje  naturalnego pochodzenia nie są szkodliwe dla środowiska.

Minusy;

1.Woda po deszczu wsiąkała wolniej.

2.Tłusta konsystencja obniżyła  zatarcie w piasku.

3.Po dodaniu ścinek podłoże ustabilizowało się i przestało rozjeżdżać ,  efekt  podobny jak po zwilżeniu wodą.

4.W obu przypadkach zadowalający efekt utrzymał się poniżej roku,  prawdopodobnie substancje oleiste ulegają polimeryzacji, pewna część wypłukał deszcz, lato wysoka temperatura parowanie  zrobiły swoje , dodatkowo UV niszczy prawie wszystko.

Wnioski;

Zapewne taka kompozycja na hali lub z innym woskiem/olejem ewentualnie syntetycznym  efekt utrzymałby się dłużej.

Kombinacja  dobra, lecz dość wysoka cena środków olejowych jak dotąd sprawiała brak zainteresowania Polskiego rynku takim rozwiązaniem.
Na etapie produkcji ścinki Anatex nie są niczym nasączane, użytkownik  może zrobić to we własnym zakresie na suchym dotychczasowym podłożu, przeciwwskazań brak, ale  póki co woda sporo tańsza 🙂

Jednak nie zmienia to faktu, że na prestiżowych torach wyścigowych stosowane było od dawna z powodzeniem podłoże Equitrack, czyli nośnik+piasek+ ropa naftowa.

Wpis  jest sugestią , opartą  naszym skromnym doświadczeniem zawodowym.
Podłoże do jazdy - jak zrobić?
autor: ANATEX dnia 15 lipca 2016 o 12:39
[CIACH]

Proszę się zapoznać z regulaminem i w końcu zacząć go stosować. Na ogłoszenia mamy specjalne miejsce - nie tu, w wątku.



[img]/forum/Themes/multi_theme/images/warnwarn.gif[/img] Ogłoszenie w nieodpowiednim miejscu
Podłoże do jazdy - jak zrobić?
autor: ANATEX dnia 22 maja 2016 o 15:59
I dalej to samo. Proszę nie wrzucać posta pod postem, to raz. Dwa - maksymalny rozmiar zdjęć to 960 x 960 px. Proszę się zastosować do regulaminu.
Podłoże do jazdy - jak zrobić?
autor: ANATEX dnia 22 maja 2016 o 15:39
Pragnę podkreślić ze nie jesteśmy firmą budująca podłoża ,można przyjąć  że  ścinki są naszym produktem ubocznym dlatego dostępność ścinki jest zależna od  produkcji , nie posiadamy także pokazowych stajni . Dodatkowo nie łatwo jest  uzyskać zgodę na filmowanie i zapraszanie interesantów w celach pokazowych do prywatnych ośrodków , jak słusznie zauważył użytkownik  rudziczek   , sposób i wykonanie podłoża to indywidualna sprawa każdego właściciela stadniny i nie każdy chce podzielić się pomysłami i swoimi odkryciami.
Sugerując się  zdrowym rozsądkiem , sam  suchy piasek choćby  był ze szczerego złota i pochodził z marsa   będzie nieodpowiedni dla konia bo koń to nie wielbłąd.
Prosimy także nie mieć pretensji z tego tytułu, ze transport mniejszych ilości ścinek do odległych województw  wychodzi drożej od samych ścinek , towar jak najbardziej można odbierać własnym lub wynajętym przez siebie transportem , choć jak sądzę moim skromnym zdaniem  nie ma gwarancji ze pozwoli to na jakiekolwiek oszczędności .
Informujemy zainteresowanych ścinkami o awarii młyna , przez co wystąpiły opóźnienia w terminach realizacji za co przepraszamy . Nadmienię tylko ze spotkało nas niebywałe zjawisko , stalowy wał  średnicy ludzkiego uda , ukroił się jak plaster jakiegoś baleronu , a serwis -jak to serwis próbują wykręcić kota ogonem wmówić ze  z naszej winy nie chcąc przy tym ponieść  sporych kosztów napraw. Na  prośbę fotki ścinek /opakowanie i owy wałeczek. Pozdrawiam Piotr


[img]/forum/Themes/multi_theme/images/warnwarn.gif[/img] Brak edycji postów i za duże zdjęcia
Podłoże do jazdy - jak zrobić?
autor: ANATEX dnia 30 marca 2016 o 15:30
Byczek dokladnie tak , przyszla wiosna jest masa-masa-masa MASA  roboty , nowe i jakiekolwiek zlecenia do realizacji będziemy przyjmowac za kilka tyg/ moze szybciej . Staramy odpowiadac na kazde zapytanie priv.prosimy o cierpliwosc. Prawda jest ze  podalismy do siebie namiary na forum , ale dostalismy za to po uszach. Pozdrawiam zajrzę za kilka dni pozdrawiam Piotr.
Podłoże do jazdy - jak zrobić?
autor: ANATEX dnia 21 marca 2016 o 11:49
Witam ,  jak tylko to będzie możliwe będziemy  odpowiadać na każde pytanie.
Od 5 lat jesteśmy firma z branży tekstylnej , obecnie wdrażamy  nowy produkt jakim jest  ścinka tekstylna o granulacji do 30mm.

Na zapytanie czy jest ten produkt przetestowany w jeździectwie ? Otóż nie możemy się jeszcze pochwalić ze na dzień dzisiejszy  współpracujemy z choćby jednym liczącym się ośrodkiem tego typu w europie ,  ale testujemy produkt  w paru prywatnych ośrodkach rekreacyjnych  i wkrótce  w państwowym ośrodku rehabilitacyjnym dla dzieci ,  w jednym z ośrodków robimy test na  twardym/zbitym gruncie  nie klamrując/luzując dotychczasowego twardego podłoża przed wyłożeniem ścinki  ani nie mieszaliśmy ich z jakimkolwiek  piachem i nie lejemy woda na dodatek  prawie nie pada (technologia zaczerpnięta z Reitex) wstępne wnioski ; na sucho ścinki  tekstylne znacznie wolniej wbudowują się w strukturę twardego podłoża , tak więc przez jakiś czas przy silniejszych podmuchach wiatru ścinki jeszcze trochę sobie powędrują po placyku, za kilka tyg będzie foto i relacja. Oczywiście również zależy nam aby jak najszybciej zakończyć fazę testów (jeszcze około miesiąca) umożliwi nam to dokonania ew. korekt i poprawek oraz poszerzenie grona klientów z różnych regionów kraju, którzy po przetestowaniu również wyraża swoje opinie sugestie i doświadczenia, o bardzo realnych wynikach testów możemy mówić za ok 2 lata gdy zbierzemy opinie z kilkudziesięciu ośrodków tego typu. Dostajemy sporo e-maili z zapytaniami , na które tez staramy się w jak najszybszym terminie odpowiadać.

Na pytanie w jakim kolorze są kolorowe ścinki  ? Quntanamera  to pytanie absurdalnie może okazać się najtrudniejsze w odpowiedzi . Ścinki  koloru kolorowego są po prostu kolorowe (heh) a tak poważnie  główny odcień to szary z przebiciami  kolorów tęczy. Lecz jak znam życie  pewnie znajda się również  trochę zamożniejsi i bardziej wymagający klienci ,zapewne będą interesowały ich ścinki tylko w kolorze  białym lub w różowym bądź niebieskim czy jeszcze w innym  w jakim sobie  tylko wymyślą  , my oczywiście dołożymy wszelkich starań aby to stało się możliwe (właściwie ktoś już pytał ? chyba  o beżowe).

Na pytanie czy ścinki tekstylne to trochę jak Reitex ?  I tak i nie różni je technologia użycia ,a łączy pochodzenie nasze  ścinki Anatex zbudowane są głównie z poliestru , ścinki Reitex prawdopodobnie tez ponieważ ich pochodną jest rodzina dywanikowatych/filcowatych , a różni je przede wszystkim stopień rozdrobnienia który ścinkom Anatex nadaje bardziej ujednolicona barwę oraz tworzą bardziej jednolita strukturę . Ścinki  tekstylne budową pochodzeniem i strukturą są bardziej zbliżone do ścinek z flizeliny , oraz technologia zastosowania również jest podobna (przed wyłożeniem powinno się zluzować twarde podłoże lub mieszać z piachem i trzeba lać ). Tak na marginesie Reitex jest chyba fenomenem , ścinki o tak dużej frakcji bez konieczności mieszania z piaskiem bez konieczności zwilżania , a co na to porywisty wiatr ? i jak to możliwe po opadach śniegu lub deszczu mokra ścinka bez dodatku soli nie zamarza zimą ?

Reasumując ścinki  Anatex maja wspólne cechy i pochodzenie . leżą na półce pomiędzy ścinkami flizeliny, a ścinkami Reitex , raczej będą szły własną droga , zainteresowanie jest dość duże  , pierwsze zapytania o ścinki tekstylne z branży jeździectwa mieliśmy już kilka lat wstecz, ale z braku  dostępnej  technologii nie było to możliwe do zrealizowania z naszej strony.
Podłoże do jazdy - jak zrobić?
autor: ANATEX dnia 18 marca 2016 o 13:00
Dobrą alternatywa dla flizeliny są ścinki tekstylne (wiórki/płatki 5-30mm ) uzyskane w procesie rozdrobnienia wyrobów materiałowych/odzieżowych skład: poliester/akryl/poliamid/polar.
Poprzez optymalna granulację oraz  cechę pochłaniania i oddawania wilgoci  z piaskiem lub bez niego  tworzy swego rodzaju dywan który  staje się   niepylącym  stabilizatorem i  zarazem amortyzującym podłożem w ośrodkach treningowych/ rekreacyjnych i rehabilitacyjnych  dla koni . Ścinki tex nie kruszą się jak np. kora.
Na etapie produkcji następuje eliminacja wyrobów ze skóry naturalnej i bawełny, dzięki czemu ścinkę można stosować na zewnątrz bez obawy o gnicie/miazgę jak w przypadku stosowania trocin/biomasy czy sieczki.
Natomiast w przeciwieństwie do ścinek ''chipsu'' z opon i taśmociągów przemysłowych   ścinki tekstylne nie zawierają  drutów i twardych zbrojeń co może być groźne w następstwie upadku z konia jak i dla końskich kopyt.
Nie rozwarstwiają podłoża jak w przypadku zastosowania sztywnych  ścinek  z flizeliny Polipropylenowej lub flizeliny z Włókna Szklanego wymieszanych z piaskiem, w wyniku czego podłoże pozostaje nadal grząskie, jako że ścinki tekstylne maja bardziej elastyczna strukturę lepiej związują  piasek z wodą  i dłużej utrzymują wilgoć na zadanym poziomie co oznacza  mniej podlewania, mniej drażniącego kurzu i pyłu podczas treningu. Ścinki  tekstylne można zatem porównać do ścinek flizeliny Poliestrowej. Naszym dodatkowym atutem jest przystępna cena , wartość ścinek flizeliny  (ok. 2000zł/t) , natomiast cena naszych ścinek materiałowych jest dziesięciokrotnie niższa,  zaletą ścinek tekstylnych jest również większa odporność mechaniczna.
Ścinki tekstylne dość szybko osiadają mieszając się z piaskiem/ziemią tworząc zwartą elastyczna strukturę  która zabezpiecza je przed niekontrolowanym przemieszczaniem, stanowi także  doskonałą ochronę podczas  niekontrolowanego upadku z konia. Ścinki tekstylne maja kolorową strukturą, są dodatkową wizualną atrakcją dla dzieci i młodzieży w ośrodkach jeździeckich, oczywiście dla bardziej wymagających i  istnieje możliwość przygotowania ścinek tekstylnych w kolorze białym lub zielonym lub wg życzenia klienta, chodź jak sądzę mym skromnym zdaniem to chwilowa abstrakcja ponieważ po pewnym czacie intensywnego użytkowania, podłoże przyjmuje  kolor  piasku z którym ścinki są wymieszane, poza tym  na zewnątrz kolor biały powoduje pewien dyskomfort zmęczenia oczu/oślepiania  konia i jeźdźca w słoneczne dni . Oczywiście planując podłoże na zewnątrz duży wpływ ma  położenie geograficzne terenu  / region rzek jezior/ skały/gliny/iły /góry/niziny/ klimat oraz do jakiego celu podłoże będzie wykorzystywane / jak intensywnie itd.
Ze względu na korzystna cenę i zaletę absorbowania można stosować również do regulacji cieków, udrażniania,formowania skarp, napowietrzania gruntu oraz wymuszania przepuszczania wody  przez glinę/iły i darnie poprzez  wymieszanie glebogryzarką lub zaoranie.
1 tona ścinek tekstylnych luzem to około 7mp. Opakowanie  big-bag 2m3= 450kg=90zł. Produkt Polski, siedziba Kuj-Pomorskie.