Dobra trochę się tym pobawiłem, porozmawiałem jeszcze przy okazji z producentem, to napiszę moje odczucia. Może najpierw zacznę od tego o co już dużo osób pytało, cena za metr kwadratowy to około 35 zł w zależności o jakiej ilości rozmawiałem z przedstawicielem - cena jest dobra bo w Niemczech wołają najmniej 12 euro za m2 i gorzej to wygląda (zapięcia i sam system) + pewnie wyszłaby droższa wysyłka.
Jeżeli chodzi o ślizganie się na zakrętach o których pisała
zembria to zalecenie jest takie, że wierzchnia warstwa ma mieć minimum 7 cm, najlepiej 10-12 cm wysokości i przykrywać kratę. Trochę też o tym poczytałem na niemieckiej stronie, podaje link do innej kraty ale generalnie zamysł ten sam:
https://www.country-reiten.de/magazin/test/186-country-reiten-paddock-platten-ohne-unterbau-land-grid-lg400-der-preisbrecher
Iskra de Baleron na pierwszy rzut oka tak, ale dużo bardziej elastyczne - nie połamałem jej przy wyginaniu, a z drugiej strony przejechałem po pustych autem i też im się nic nie stało i się nie wypięły. I właśnie chyba to najbardziej je odróżnia od tej kratki parkingowej, bo z tego co pamiętam to kratę parkingowa tak jak i ta ma z jednej strony bolce z drugiej otwory i się ją po prostu kładzie i przysypuje. A ta ma dodatkowo klipsy z każdej strony, które zabezpieczają przed chodzeniem kraty góra dół.
Dla porównania niemieckie:
https://www.land-grid.com/de/paddockplatten/
I polskiego producenta:
https://kratkaml.pl/stabilizacja-padokow-dla-koni-stella-padd/
olq z tego co wyczytałem na niemieckim forum i co podaje producent, to m.in. nie będą robić się rynny.
I cytat ze strony producenta
Kratki podczas użytkowania nie ulegają tzw. klawiszowaniu względem siebie i są bezpieczne dla koni. Budowa kratek w postaci gęstej struktury plastra miodu jest bardzo solidna i utrzymuje duży nacisk nawet małej powierzchni kopyta. Ponadto poszczególne komórki kratek posiadają na spodzie mini zbiorniczki retencyjne, które pozwalają na dłuższe utrzymanie wilgoci podłoża podczas jego użytkowania. Jednocześnie komórki w kratce są zaprojektowane w taki sposób, aby materiał wypełniający nie migrował do gruntu.
https://kratkaml.pl/blog/stella-padd-nowoczesne-podloza-jezdzieckie/