Kącik ŁODZIANINA (Łodzianie, Łódź i okolice)


Zaznaczam ze nie znam się wcale na zawodowym bon ton : jesli nie w treningowych , to w jakich ochraniaczach powinno się startowac ?
w białych  😉
dla mnie koń i jeździec powinien wyglądać schludnie i czysto, koń powinien być wyczyszczony, ogon rozczesany, a grzywa no cóż zadbana, uczesana bądź nie, zależy od preferencji. ale wszystko powinno stwarzać spójną całość, nie wymagajmy cudów, każdy jeździ w tym, na co go stać, ważne, by ogólne wrażenie cieszyło oko.
zlośliwcy😉 ile razy mam napisać że skoro nurt modowy zszedł na kolorowe ubranka, to dla mnie estetycznie jest gdy jest pod kolor 😉 czy to takie straszne, ze lubię oglądać dopieszczone konie ze sprzetem pod kolor? nie jestem fanką brązów, ale zawodniczka ubrana na brązowo wyglądała ślicznie, więc widać da się 😉 i nie wiem co Was tak okropnie uraziło w tym, że ktoś uważa, że konie na zawody powinny być ubrane inaczej niż na zwykly trening  😵

Bemyself,

Można przywołać starą paremię rzymską: "O tempora o mores!" (tł. "co za czasy, co za obyczaje!"😉.

Dla mnie oczywistością zawsze było, że wyjazd na zawody (obojętnie jakiego szczebla, nawet podwórkowo-towarzyskie) zobowiązuje uczestników do pokazania się w czystym, schludnym ubraniu, na czystym wierzchowcu z ułożoną grzywą i uczesanym ogonem, oraz w czystym rzędzie końskim .

Przejaw szacunku dla sędziów i publiczności. Tak po prostu.

I to niezależnie od głębokości kieszeni zawodników. Każdy starał się na ile mógł (i było go na to stać), ale rozumiał że zawody to sprawa prestiżowa, wymagająca pewnego wysiłku ze strony uczestników.

Myślałam, że nadal tak jest (sama dawno na zawodach nie byłam, więc zyłam w niewiedzy, że te sprawy zmieniły się diametralnie), aż do czasu gdy przeczytałam Twój wpis w tym wątku.