Aparaty fotograficzne i inne sprzęty foto
I jak ogolnie oceniasz ten aparat? Bo i 5 i 7 maja swoich zwolennikow.kupa profi reporterow 7 ma jako drugi aparat obok 1.5 niby wolniejsza i bardziej do studia. Mam niecale dwa tyg na decyzje..
Czy ktoś miał z was styczność z błędem u Nikona r04, który tłumaczony jest jako przepełnienie bufora? Aparat poleciał na serwis, ale zastanawia mnie ile mnie mogą skasować za naprawę.
7D to bardziej do reporterki. Musisz się zastanowić do czego Ci jest potrzebny aparat :-) 5 D II ? czy III ? 🙂
Ja jestem baaardzo zadowolona, właśnie przymierzam się do kupna nowego szkła i też nie mogę zdecydować ;<
Amarotsa a czy kupienie szybszej karty nie rozwiązałoby problemu? Jaki masz aparat i jakiej karty używasz?
Często ten błąd wyskakuje również w odwrotnej sytuacji, tj. kiedy masz starszy korpus i zbyt szybką kartę.
Powiem Wam coś, co mnie zdziwiło. Mój tata miał już nikona d100, d200. Teraz ma d200, który zepsuł sie raz w przeciagu całeog użytkowania, d300s i d300, którego trzeba było oddać drugi raz do naprawy w ciągu 2 miesięcy. Co prawda te aparaty są użytkowane dosyć (fotograf), ale żaden aparat się tak nie psuł. Zastanawiam się, co się stało? Felerny model? Nie czytałam nigdzie, żeby d300 były bardzo destrukcyjne.
wlasnie o reporterski mi chodzi, w studiu korzystam ze sprzetu kolegow wiec nie jest mi potrzebne
szklo mam dobre -canona 70-200 ze swiatelkiem 2,8 bez stabilki, ktora przy koniach potrzebna nie jest a wrecz przeszkadza (anim kupilam swoje mialam dwa tyg testow na stabilce i bez)
5 najnowsza mark III, ale chyba wlasnie utwierdzilas mnie w tym co slysze dokola od profi🙂
no to zamawiamy 🏇
Jeśli reporterka, to mi się wydaje, że bardziej 7D, bo będziesz miała kilkaaa koła w kieszeni, a sprzęt jest bardzo dobry! 🙂
Ja właśnie gdybam nad Lką 4.0 a sigmą 2.8 i nie wiem 🙁
akurat cena w tym przypadku nie gra zadnej roli, ale doczytalam o problemach nowej 5tki i mhm no jednak mniejszej predkosci przy zdj seryjnych. W studio sobie na niej popracuje🙂 Dzieki za rade whitemoon🙂
ja do sigm jestem na nie...wlasnie 2.8 umarla znajomemu po kilku wizytach w serwisie:/.
chciałam przedstawić moje nowe dzieciaki:
czekam jeszcze na puszkę do nich 🏇
po prawej chyba Sigma 70-200... a ta druga, 24-70?
pogratulować, jaka puszka będzie?
dokładnie, po prawej 70-200, po lewej 28-70 😀
a szczęśliwą puszką zostanie Nikon D300.
zdecydowałam się na całkowitą wymianę sprzętu, z N D3000, kita i Sigmy 70-300 na taki zestaw 😉
ulalala, no to grubiutko 😁
ależ nie ma za co, akurat 7 D jest naprawdę dobrym sprzętem. No i faktycznie, 8 kl na sek. jak znalazł do reporterki 😉
Kurcze, ale mam straszny dylemat, bo nie mam siana na Lkę 2.8 , będę miała na 4.0 , co jest mniej więcej w tej samej cenie jak Sigma 2.8. Z jednej strony canon górą, a z drugiej 2.8... <bezradny>
pomóżcie!!!!!!!!!!!!!!!!!! :P
nie używaj proszę tylu wykrzykników, zgubiłam oczy.
ja tam cierpię na te 2.8 już prawie drugi rok, więc moje zdanie jest jasne...
edit: ale ja Nikoniara, o Canonach nie mam pojęcia. ale wiadomo, że L-ka zawsze będzie lepsza, nawet ciemniejsza. zależy do czego Ci ona.
whitemoon071, miałam podobny dylemat (nine potwierdzi :P) i jednak poszłam w sigmowe światło... Byłam świadoma, że podobno sigmy gorzej działają z Canonami i że póki co muszę pracować na mym dziadziu 400D. Póki co nie miałam jeszcze możliwości focić typowej reporterki na zawodach, ale coś w hali i na dworze (zarówno w dobrej jak i gorszej pogodzie) - I nie żałuję. Na Canona skusiłabym się... Gdyby wersja 70-200 2.8 kosztowała choć o 20% mniej :P
Moon , u mnie problem w tym, że ja raczej na halach zdjęć nie robię ze względu na alergię na kurz i sierść końską (tak... -.- ), więc staram się nie bywać w obiektach zamkniętych. Dlatego mam tak 60% na Lkę, 40% na Sigmę. Nooo, gdyby ta Lką chociaż 4 tysie kosztowała. Widziałam ostatnio używaną za 2,800, ale nie chcę chyba używanego sprzętu 😵
ktoś z Was ma może Canona 1100D ? 🙇 jak oceniacie jego możliwości ?
Nikkor 55-200 AFS VR, nie ostrzy na ogniskowych powyżej 130 mniej więcej. Body sprawne.. Coś poradzicie?
Oddaje do naprawy, ale jak mam wydać milion zł to wolę wiedzieć to wcześniej 🙂
u mnie kiedyś pomogło przełączenie na MF (na obiektywie), poostrzenie trochę na problemowej ogniskowej ręcznie i przełączenie z powrotem na AF. edit: ale w moim przypadku obiektyw próbował ostrzyć, tylko nie mógł trafić (warto dodać że to nie było coś skomplikowanego do wyostrzenia, wazon stojący na stole i tło w miarę gładkie).
Ja mam Nikona D5000, do niego kit 18-105 i 70-300, niestety bez silniczka i muszę sobie radzić na manualu gdy używam tego drugiego 🙂
Planuję zmiane aparatu, ponieważ ten zdarza się, że szwankuje czasem i odmawia posłuszeństwa :P
justxx, a co Ci sie psuje ? bo ja mam juz 1.5 roku i jest ok 😀
Re-voltowicze pomóżcie! Rok temu na urodziny dostałam Canona sx30 is. Byłam oczarowana jego zdjęciami chociaż nie jest to lustrzanka.. i tak było do jesieni 2011. Teraz zdjęcia wychodzą zamazane, szumy wielkie jak nie wiem co. Po prostu na ryk mnie bierze jak to widzę na monitorze. Na małym ekraniku aparatu oczywiście super... 👿
Kawecan, prawdopodobnie coś przestawiłaś. Pokaż zdjęcie, będziemy rozmawiać o konkretach a nie wróżyć z fusów. Zdjęcie ma być prosto z aparatu, z zachowanym exifem.
Dziewczyny właśnie chcę zamówić tego mojego D90 i mam dylemat... 🙄
Czy zakupić body +
- AF-S DX Nikkor 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR
czy
- AF-S DX VR 18-55mm f/3.5-5.6G
Na bank dokupię Sigma 70-200 f/2.8 EX DG OS HSM, a może nawet jak przycisnę pasa i przestanę wydawać na głupoty...Nikona Nikkor AF-S 70-200mm F28 VR II 😅
zależy jak szybko kupisz 70-200, czy potrzebujesz teraz większego zakresu ogniskowych i czy niezbędne są Ci ogniskowe od 55 do 70.
edit: literka mi uciekła 🙄
Kawecan, prosiłam o zdjęcia prosto z aparatu a nie o miniaturki do netu. Co ja mam po tych wstawionych zgadnąć?
No postaram się zakupić na bank do miesiąca choćby Sigmę jeżeli nie dam rady z Nikkorem...
No właśnie...ja jestem jeszcze zielona i nie za bardzo wiem ocb 😡 Ściągnęłam instrukcję D90 i już zaczynam czytać, żeby nie tracić czasu jak przyjdzie sprzęt 😉
Do czego będzie dobry 18-55 ❓
basteros, 18-55 od 18-105 różnią się zakresem ogniskowych (tzw. zoomem) i ceną. obydwa nadają się do szerokich kadrów, jednak tym drugim sięgniesz "dalej" niż tym pierwszym. ale skoro kupujesz 70-200 dość szybko, to ja nie widzę sensu dopłacania do 18-105. ale może niech się ktoś kompetentny wypowie.