Przyczepy dla koni i prawo jazdy kat. B

zależy ile waży samo auto, poczytaj wątek.
Ja ciągnę Mitsubishi Outlanderem 2.0 - rewelacja. Mało że auto generalnie jest świetne do jazdy na codzień, to i ciągnięcie dwukonnej przyczepy jest przyjemnością. 🙂
noo, tylko outlander to ma 4x4, tym to można ciągnać 😉
MW samochodu jest między 1835-2000 w zależności od parametrów silnika, nie znam ich wiec nie napiszę dokładnie. DMC 2000-2665
Parametrów przyczepy też nie znam, może ktoś się orientuje ile może mieć jednokonna przyczepa, raczej starego typu?
Karutek, akurat rzadko przełączam napęd na czterokołowy, raczej tylko w warunkach zimowych. Akurat nie ma to nic do rzeczy, ten samochód jest poprostu ciężki, cięższy od przyczepy z dwoma końmi więc zestaw jest stabilny i dobrze trzyma się drogi.
Wcześniej jeździłam Skodą Octavią 1.9 z ponad 130 konnym silnikiem diesla - dawała radę, ale dopiero jak przesiadłam się w Outlandera poczułam różnicę i wiem, jak bardzo rzucało tą Octavią i jak niebezpieczne były te transporty. 🙂
moja jednokonna ma 500 kg, te starsze może gdzieś z 450.

Croopie wiem wiem, masa oczywiście też robi swoje. Ale znam pana, który też bodajże Octavią ale z napędem na 4 wyjechał pod Bolix zimą :P więc napęd też swoje robi.
Karutek- masa własna jest 500? a jakie DMC? Bo rozumiem ze jakby moje auto mialo 2665 DMC to zostaje mi 935 DMC na przyczepę?
marysia550, DMC jednokonnych to zazwyczaj 1200 - 1300 (500 przyczepa + 800! koń)
heh to ja potrzebuję przyczepę na pół konia  😂

karutek- może znamy tego samego Pana. Ale temu, którego ja mam na myśli nie poszło gładko
ja tak w ramach ciekawostki w weekend w okolicy bielan widziałam daewoo ciągnące przyczepę z koniem  🤔
ale nie Tico? 🙂 😁

a to ja notorycznie widzę osobówki ciągnące dwukonne przyczepy🙂
ale nie Tico? 🙂 😁

oj nie sprecyzowałam swego zdumienia 😡 to był LANOS ale jak dla mnie  😵 nie zbyt rozważne.

czasem też się zdarzało, że przyczepę ciągnęła osobówka i to nie do końca z odp. masą i mocą- z perspektywy czasu uważam to za własną głupotę 🤬, teraz do bitki uznaje mocnego "busa" lub koniowóz (dobrym rozwiązaniem są "transporterki" na kat.B- oj marzy mi się taki :kocham🙂
W Niemczech większość przyczep jest ciągnięta przez samochody typu kombi. Normalne osobówki. Nie iwem dokładnie jak działa tutaj prawo- może w środku tej przyczepy jest tylko jeden koń i liczą masę rzeczywistą? Ale fakt że jest to legalne jest ok 😉
Widziałam przyczepę z końmi ciągniętą Oplem Corsa .... Da się 😉
Ja wam powiem takj, ze z tymi autami ciagnacymi przyczepy to jaja sa, bo tak np. jezeli chcemy jednego konia, to w zasadzie kazdym przeszlo tonowym autem damy rade. Ja osobiscie widzialam tica i duze fiaty, jak sie chce to mozna. Nie wiem jak w Niemczech ale w Polce na pewno jest przepis, ze mozna ciagnac przyczepe z koniem bez kategorii B+E chyba, ale tylko wtedy gdy laczna masa przyczepy i konia nie przekracza masy auta, ale jednoczesnie auto nie moze wazyc wiecej niz 3,5 tony. Niemcy moze dlatego decyduja sie na auta Combi bo sa po prostu ciezsze a cena nie odbiegaja zbytnio od aut z innymi typami bagaznikow jak np. Sedan.
Czarna Koza, nie masa auta ma być mniejsz niż 3,5 tona, ale całego zestawu, czyli auto plus przyczepa.
Chodzilo mi raczej o to, ze jednoczesnie samo auto przy kategorii B nie moze wazyc wiecej niz 3,5tony. To na co ty zwrocilas uwage zwyczajnie mi umknelo 🙂
Jak auto wazy więcej niż 3,5 tony to musisz mieć kat. C, a jak zestaw to B+E.
ja mam kombi ale mogę ciągnąc 1200 zaledwie, jakie inne auta typu kombi mają większą masę?
Może w Niemczech jest coś w tym, że auta kombi są traktowane jako ciężarowe, bo mają kratkę 😉
julia, nasze volvo 850 mają DMC 2000 🙂. Do tego przyczepa 1500 - idealnie. Lub 1900 (też bywają) na prawo B+E.
W Niemczech mają trochę inne przepisy. Na przykładzie mojego auta: audi a8 - homologacja w Niemczech - auto może ciągnąć 2200kg, u nas ledwie 1800kg. Nie wiem od czego to zależy, bo jednak konstrukcja auta sie nie zmienia zaleznie od kraju, no ale tak jest. Nawet w instrukcji mam napisane, że dane dotyczą Niemiec, a w innych krajach może się to różnić.
Niemcy po rpstu maja dobre drogi, jakbys ciagnela u nas takie ogromne masy to bys zawieszenie pozywala na dziurach 😀.
No przyczepka z 2 koni, to waży takie ogromne masy.
Czy ktoś mogłby mniej wiecej przyblizyc z czego powinna się składać umowa dot wypożyczenia odpłatnego przyczepy? 😉
,
Co ile się zmienia opony w przyczepie? Raczej nie ma takiej typowej sezonowej wymiany zima/lato?
jak sie zużyją, jak sie zniszczą (mogą pękać ze starości itp).  czyli zadko (szczególnie że przecież nie jeździ się zwykle przyczepą tyle co autem samym)
są zimowe i letnie. ale nie spotkałam sie żeby ktos zmienał, bo zwykle mają całoroczne ;/
a ja się spotkałam.
mam kilka pytań do osoby która jest na bieżąco z viatollami i DMC aut i przyczep, proszę o pw 😉
Aby odpisać w tym wątku, Zaloguj się