kryzys? czy znow medialna nagonka?

No właśnie z tymi emeryturami. Pracuję jako nauczyciel, gdy podejmowałam pracę nauczyciele mieli jeszcze prawo do "emerytury nauczycielskiej", spoko, od 5 lat wiem, że będę pracować do 60 roku życia. A od tego roku wiem, że do 67. Może ślepa i głucha, ale dotrwam. Natomiast jak mój mąż "przy maszynie" wystoi w tym wieku to już dla mnie zagwozdka.

halo- skąd masz wiadomości, o tym, że rynek nieruchomości stanął?
Nestor niestety to nie jest takie proste jak piszesz, korzenie sa glebiej i tzw elita jest nie do przeskoczenia. Zreszta wszelakie kryzysy sa wywolywane "na zadanie".

Owszem - można to ująć inaczej - że przyczyną obecnego stanu finansów jest chciwość nie ograniczona żadną etyką. Można też wskazać głównych sprawców, szereg zagadnień powiązanych etc. niemniej kryzys nie byłby możliwy, gdyby nie powszechne przekonanie, że rząd może zadłużać się do bólu - a pieniądze, które wydaje wydaje sensownie. Podobnie z przekonaniem obywateli - że można coś mieć bez pracy - z samego kredytu, za którym nie stoją żadne aktywa. Vide domy kupowane w USA na zasadzie, że nieruchomości drożeją, więc wszystko jest OK, bo jakby co będzie z czego spłacić.

Współczesny pieniądz jest fiducjarny - tj. oparty na zaufaniu - czynniku zmiennym i ulotnym - a więc podatnym na wpływ czynników trudno mierzalnych i sterowalnych.

Ten kryzys nie jest wywołany na żądanie - ma on charakter niekontrolowany i jest najprawdopodobniej początkiem daleko idących zmian. To, co zapewne masz na myśli - tj. działania niejawne, ukierunkowane i zmierzające w określonym celu nie mogą być sterowane przez jedną grupę - takich grup interesów jest wiele, o różnym stopniu zorganizowania, niejednokrotnie o sprzecznych interesach. Dużo lepiej opisać rzeczywistość odwołując się do klasycznej etyki religijnej, niż przypisywać prerogatywy Szatana jakiejś jednej wąskiej grupie.