Maści i odmiany

edzia69   Kolorowe jest piękne!
18 czerwca 2012 09:57
Konie szampańskie  mają plamy, ale bezowe na beżowo-różowej skórze, jesli ten koń ma bursztynowe oko[cecha niezbędna do bycia szpampanem] to chyba faktycznie najbardiej prawdopodobna wersja. Jeszcze może to być inna kombinacja.

Czy ten źrebak podchodzi pod srokacza waszym zdaniem? Dzisiaj urodzony i jeszcze nie opisany a jestem ciekawa czy będzie opisany jako srokacz czy jasnogniady z odmianami po matce. W temacie maści jestem nawpół laikiem i sama określić nie potrafię
Nancy- jakakolwiek łata czyni konia srokaczem 😀
Dziękuję za odpowiedź. Miałam cichą nadzieję, że będzie srokacz 😍
Pursat   Абсолют чистой крови
20 czerwca 2012 21:53
Florcik, nie każdy koń, który ma gdzieś białą plamę jest automatycznie srokaty.
Ja bym powiedziała, że jest. Chyba, że ma blizny.

A jakie białe plamy nie są według Ciebie srokatością?
Kayra   Kucusiowy wariat :P
20 czerwca 2012 22:07
kejti, mam kuca walijskiego, ma 3 wysokie skarpety, łysinę i biały brzuch. W paszporcie kasztanowaty.
A to nie jest tak że duża część koni z wysokimi odmianami i łatkami jest srokata a konkretnie sabino? Coś mi się tak kojarzy.
emptyline   Big Milk Straciatella
20 czerwca 2012 22:32
A to nie jest tak że duża część koni z wysokimi odmianami i łatkami jest srokata a konkretnie sabino? Coś mi się tak kojarzy.


Oczywiście, że tak, ale są często błędnie opisywane. Oczywiście nie mówię, że jak ma 4 skarpety to już na 100% srokacz, ale jak pojawiają sie łaty na brzuchu - tak. A potem zagadka skąd srokate źrebaki się biorą. 🤔wirek:


kejti, mam kuca walijskiego, ma 3 wysokie skarpety, łysinę i biały brzuch. W paszporcie kasztanowaty.


Źle opisany jest 🙂 Zresztą dla mnie on jest srebrny, nie kasztanowaty 🙂
Kayra   Kucusiowy wariat :P
20 czerwca 2012 22:35
emptyline, tylko jak był opisywany to nie miał siwej grzywy 😉 I co najlepsze, miał 4 skarpetki.
emptyline   Big Milk Straciatella
20 czerwca 2012 22:37