zajezdzanie młodych koni

galopada_, Nie, nie, nie chodziło mi o mistyczne przebywanie z konisiem, który na sam dźwięk głosu przybiega z podskokach 😉 tylko o nauczenie takich podstaw jak właśnie - dawanie nóg, chodzenie na uwiązie, dokładnie tak jak robicie. Skojarzenie "człowiek = ok, może być", a nie "człowiek = aaaa, ratuj się kto może! to bije, wyje i jest złe!" 😉
Nie znam się na tym jak to było w państwowych stajniach, ale... mam wrażenie, że tam nawet tych dwóch ludzi się na tyle nie "cacka", że koń kojarzy "człowiek = coś silnego, respekt", a to już chyba lepsze skojarzenie niż "człowiek - coś czym się nie warto interesować, bo to można zrzucić, kopnąć i przydepnąć". Mam nadzieję, że wyjaśniłam o co mi chodzi.
Z resztą - duża stajnia = padoki i końskie towarzystwo, które same sobie gagatków ładnie socjalizuje.

Z tego co mówi Michał - 4-6 tygodni to krótko, ale najwidoczniej się da, więc ciągle nie rozumiem co takiego złego było w tych koniach, o których mówiła Perlica, które mogły być zajeżdżane w czasie od listopada do marca kolejnego roku.
darolga   L'amore è cieco
26 września 2011 17:11
Sankaritarina - być może chodzi o to, że w marcu już miały pierwsze wyścigi, czyli musiały się pewnie i dobrze poruszać w trzech chodach, ucywilizować, zakumać o co chodzi z tym całym bieganiem, co to jest maszyna startowa i na czym polega, no i wyrobić już całkiem przyzwoitą formę. A wówczas czasu na sam proces zajeżdżania nie jest już tak dużo. Z resztą sama Perlica napisała, że w grudniu one mają już wejść na tor i galopować. Więc skoro przyszły w listopadzie, a w grudniu galopy na torze - to ile tego czasu faktycznie masz?
Z tego co mówi Michał - 4-6 tygodni to krótko, ale najwidoczniej się da, więc ciągle nie rozumiem co takiego złego było w tych koniach, o których mówiła Perlica, które mogły być zajeżdżane w czasie od listopada do marca kolejnego roku.