pierwsza pomoc / sposoby leczenia ran / rana / rany / wypadek / leczenie

horse_art, również byłam przy wielu szyciach
mnie też szyto
w przypadku i koni i mnie było znieczulenie... konie dodatkowo dostawały głupiego jasia (poza jednym super spokojnym)...

czy ma to sens , czy nie - nie wiem. Nie jestem ani lekarzem, ani weterynarzem. Jednak szycie na żywca jest moim zdaniem nieludzkie (i ludzi i zwierząt)... zwłaszcza, że ranę trzeba najczęściej oczyścić, w przypadku zwierząt - również ogolić. To jest ból - samo szycie już sporo mniejszy.
nie chcę niepokoić Weta, to może tu zapytam...

czy rano mogę ją wypuścić na pastwisko?
zostały jakieś resztki siana w słomie, też zabrać?
zabrać słomę i zostawić na betonie, żeby jej nie jadła?
Isabelle, nie jesc (czyli i słomy) az głupi jaś minie. moze jej na pastwisko nauszniki /maske załóż (takie luźne) - jesli się da i nie bedą zawadzac oczywiście

_Gaga, twój wet tez u nas zakladal szwy bez ostrzykiwania 😉
tak - jak trzeba w ranie grzebac, opracowywac - jasne, ale jak nie trzeba - szycie boli tak samo jak znieczulanie - nie ma sensu kłuć 2x tyle....

czyli robią różnie- zaleznie od przypadku
horse_art, 
będą zawadzać.

dieta ścisła miała być 2 godziny. Minęły. Kobył przy drapanku już mordą wywija, więc raczej jaś minął.
Ale teraz jak minął to może żuć resztki siana i mieć słomę?
tydzień minął. A od wczoraj rana mi się nie podoba.