Kupno konia

Diakonka   Jestem matką trójki,jestem cholerną superwoman!
20 grudnia 2018 20:36
Mała ankieta - co byście kupili:

a) 3 letnią klaczkę z ogłoszenia, które wstawiłam powyzej, cena jest bardzo atrakcyjna
b) 9 letnią klacz zrobioną do CC, cena 50 tys

Założenia:
- konie są zdrowe
- ja nie mam doświadczenia w robieniu koni
- mam za to trenerkę, która to robi
Jak cie stac, to bierz b). Wiecej funu i mniej nerwow. Plus w ravie co latwiej dac w dzierzawe.
Zależy jakie masz ambicje.
Z drugim koniem zdecydowanie szybciej możesz liczyć na jakieś efekty i osiągnięcia.
Ale nie oznacza to że ten koń na 100% ci przypasuje 😉
ms_konik   Две вечности сошлись в один короткий день...
20 grudnia 2018 20:43
Diakonka,
zdecydowanie  b)
jako, że na swojej drodze jeździeckiej spotkałam konia klasy GP
i tyyyyle się na nim nauczyłam, że właściwie moje wcześniejsze jeździectwo
można uznać za lata nieistotne. 
Jakbym miała 50 tysięcy, to bym wybrała konia, który więcej mnie nauczy i to już 😉
Nie mam 50 tys, brałabym 3latkę (4 latkę już tak naprawdę) i włożyła w nią pieniądze w podstawowy poprawny trening, a resztę bym rzeźbiła pod okiem trenera plus pod trenera dupskiem uczyla dalej konia.
Na tej za 50 też jak nie masz doświadczenia do CC sama nie pojeździsz, bo nie wyciągniesz z konia nic, jeśli nie potrafisz, a jeszcze go cofniesz. Koszt trenera też Cię więc nie minie.
Jest szansa, że młody koń dłużej pożyje 😉
Chciałabym mieć jednak te 50 🙂
B - wersja koń zaprojektowany by cieszyć i się od niego uczyć. Jak w miarę zdrowe, z dobrym charaterem to bym się w ogóle nie zastanawiała. Poza tym bez umiejętności w pracy z młodymi końmi to nie wiadomo czy w ogóle się dojdzie do CC (a za to można wiele napsuć). Trener imho to za mało. No chyba, że pełen trening ze zdecydowaną przewagą jazd trenera
Diakonka   Jestem matką trójki,jestem cholerną superwoman!
20 grudnia 2018 20:57