własna przydomowa stajnia

-Alvika-, ale obejmuje pensjonat?
Propozycj jest wiele, ale po wczytaniu w warunki się okazuje ,że nie obejmuje podstaw.
Mam ubezpieczenie domu w Link 4 i tam mam podpięte OC jako właściciel psów (nieważne czy up.. kogoś u mnie w ogrodzie czy na wystawie czy dogtrekkingu) i konia- nieważne czy zdemoluje coś na zawodach czy w pensjonacie. Dodatkowo mam pełne ubezpieczenie w Generali i tam też mam OC właściciela (podawałam gdzie koń przebywa na stałe, jaki to rodzaj stajni- pensjonat/ stajnia przydomowa). Dwa lata temu byłam świadkiem sytuacji, kiedy to OC się bardzo przydało- koleżanka spadła na skokach, koń poszedł z placu, po drodze hacząc lusterko i drzwi (chyba strzemieniem?)... w nowym chyba porche czy ferrari (nie znam się, małe płaskie, drogie), które stało pod stajnią... także polecam 🙂
-Alvika-   W sercu pingwin, w życiu foka. Ale niebieska!
09 czerwca 2024 19:37
Perlica, OC obejmuje odpowiedzialność deliktową obojętnie gdzie doszło do szkód powstałych z tytułu posiadania lub używania koni ubezpieczonego (wspomniana klauzula nr 7).
Jeżeli masz umowę pensjonatową, w której wyraźnie odpowiedzialność za szkody jest przeniesiona na właściciela pensjonatu, to za pewnie byłoby już inna historia. Ja takiej umowy nie mam; za szkody wyrządzone przez moje dzieci, psy i konie odpowiadam ja.
Chodzi mi o to,że np.pracownik pensjonatu prowadzi konia i koń mu ucieka lub robi mu krzywdę. Moje Oc działa czy nie wtedy?
-Alvika-   W sercu pingwin, w życiu foka. Ale niebieska!
09 czerwca 2024 19:58
Moje w takim wypadku działa. Twoje - nie wiem jakie masz warunki.
Ale to są generalnie pytanie do agenta/ubezpieczyciela, z którym masz podpisaną umowę na OC.
-Alvika-, to był przykład.
Ja swojego nie mam jeszcze.
Szkoda że u nas nie ma takich ubezpieczeń jak na zachodzie... i takiego wyboru.
Zawożąc tam ogiera na odchów na dzień dobry musiał mieć ubezpieczenie i tam też to niby jest OC ale koń jest wymieniony z imienia, ueln i daty urodzenia.