własna przydomowa stajnia

Aleks   Never underestimate the possibility for things to improve in ways you cannot yet imagine - Karen Rohlf
05 marca 2018 09:36
My nie płacimy bo ja jestem rolnikiem. Budynek stajni jest przeznaczony pod działalność rolniczą ( hodowla kóz ) więc jesteśmy zwolnieni z podatku. Przypadkiem wygrzebałam i okazuje się, że nasz dom jest także wyłączony spod opodatkowania bo jest wpisany w rejestr zabytków, co prawda gminny, ale jest. Remontujemy go i teoretycznie uprawnia nas to do zwolnienia z opłat. Musze iść do gminy i dopytać  🤔 . Jeśli faktycznie tak jest muszą nam zwrócić za 10 lat ...

zembria - pastwisko czyli trwały użytek zielony by wystarczył. Tak, to co jest zabudowane się nie liczy.
edit: tylko, że Wy macie taką działkę, że połowę by Wam nie wliczyli jako TUZ bo jest zadrzewiona. Odejmą także wszystkie drogi dojazdowe do budynku czyli cały Wasz długi wjazd, polbruk i plac do jazdy.
To nie wiem ile Wam tam wtedy zostanie tych hektarów 😉.
zembria   Nowe forum, nowy avatar.
05 marca 2018 09:46
Dlatego trzeba coś dokupić 🙂 
Dlatego trzeba coś dokupić 🙂 


Tylko nie dokupisz jak nie jesteś rolnikiem i nie masz ziemi  😵
zembria   Nowe forum, nowy avatar.
05 marca 2018 09:53
Podobno da się to jakoś obejść, a od biedy kupić po małym kawałku, bo do 0,3 można. Ja z wykształcenia zootechnik, to o ile wiem też sprawę nieco ułatwia. A orientujecie się może czy to właśnie żeby się do tego zwolnienia z podatku liczyło, to ta ziemia musi być w jednym kawałku, czy może być w różnych miejscach?
Aleks   Never underestimate the possibility for things to improve in ways you cannot yet imagine - Karen Rohlf
05 marca 2018 10:18