Gaz łupkowy

Jest na forum geolog? Ktoś kto ma z poszukiwaniami gazu łupkowego do czynienia? I wytłumaczy co i jak?
Do tej pory wiadomości wpadały jednym i wypadały drugim uchem i więcej niż o samym gazie wiem o aferze z koncesjami.
Jutro mam u sołtysa zebranie z przedstawicielem firmy, która na Mazowszu ma szukać gazu i chciałabym wiedzieć z czym to się jje.
Wygooglałam sporo, ale jestem z wykształcenia odległa od geologii, gazu, ropy, a znalazłam skrajnie różne opinie i szukam rozsądnej osoby, która się podzieli wiedzą.  :kwiatek:
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

26.01.2012 zebranie we wsi.
Na razie zgodę na wejście ludzi i maszyn na ziemię chce firma, która ma koncesje na poszukiwanie gazu.
Technika poszukiwań: najpierw geodeta wytycza ustaloną trasę w terenie, 120 m od zabudowań, wodociągu, gazociągu itp., potem rozkładają kabel 10km długości, co jakiś odcinek włożony geofon. Potem wjeżdżają 4 zestawy wibracyjne, czyli potężny sprzęt z umieszczoną pod spodem opuszczaną płytą 1x1,5 m, która wibruje przez 30 sek. Podobno na głębokość 4km wzbudza drgania  🤔   Co 40 m się zatrzymują i wibrują  😁
Dziennie w dobrych warunkach, czyli sucho bez bagienek, rowów i innych utrudnień są w stanie przejechać te 10 km. Teraz 4-8 km, bo dzień krótki. Zestaw wibrujący waży min. 20 ton, jak jest sucho dociążają do max 32 ton.
Zastanawiam się jakie koleiny robią w polu, skoro 20 tonowa fadroma z kopalni na utwardzonym wjeździe zrobiła u mnie koleiny głebokie na 70 cm  😎