Hackamore czy wędzidło ? (wszystkie za i przeciw)

pamirowa, ja jeżdżę w hackamore w tereny od 3 lat. Startuję na zawodach - rajdy długodystansowe. Treningi na ujeżdżalni też w hackamore 🙂
Farifelia   Farys 21.05.2008
21 maja 2013 10:09
To zależy też wiele od konia.
Znajoma ma konie, które ponosiły w terenie i cuda wyprawiały. Odkąd jeździ na nich na hackamore, teren to czysta przyjemność 🙂
Zależy dużo od samego konia. Sama musisz to przetestować. Jeden koń będzie lepiej szedł w terenie, inny gorzej
z moją mam identycznie jak Gillian ze swoim koniem. Na haku ją zatrzymam zawsze i wszędzie. Na wędzidle w ogóle nie mam szans. Czasami to nawet na czarnej wodzy droga hamowania była dużo dłuższa niż na haku 😉
Gillian   four letter word
21 maja 2013 10:25
na wędzidle nawet nie podejmuję próby hamowania 🙂 oczywiście cały czas mówimy o sytuacjach nagłych. Nikt normalny nie używa tylko rąk do zwalniania, mam nadzieję że to jest oczywiste 🙂

mój koń od pewnego czasu naprawdę wspaniale pracuje na wędzidle, jest na kontakcie, jest przepuszczalny, ale doszły skoki i pffff... do widzenia 🙂 ale mam kolejny cel - wypracować posłuszeństwo na wędzidle, jednak lubię orkę po betonie 😀
a ja nie i dlatego ostatnio to ciągle na haku jeżdże. raz założyłam wędzidło na jazdę po płaskim, ale pech chciał, że były rozstawione przeszkody. do pierwszego galopu było w miare znośnie. jak wyczaiła, że jednak nie skaczemy to się dziewczę bardzo zezłościło  😀iabeł: na ogrodzeniu musiałam zatrzymywać kilka razy. dobrze, że chociaż taśmę respektuje, a nie idzie taranem  😁