skoki luzem - zdjęcia/filmiki

Mam pytanie 🙂
Niestety nie w każdej stajni są warunki na zorganizowanie fajnego korytarza.
Chciałabym poznać waszą opinie na temat skoków na lonży.
Koń jest cały czas zgięty, najazd nie jest na lini prostej. Nie brzmi ciekawie.
Ale czy i jak bardzo może być to szkodliwe ?

Przyznaje, że jestem laikiem jeśli chodzi o skoki  🙄 nigdy mnie do nich nie ciągło. I raczej tego nie zmienie. Ale moje podejście nie koniecznie musi ograniczać mojego konia.
taggi   łajza się ujeżdża w końcu
15 marca 2009 05:28
ja jestem zdecydowana przeciwniczką... dla mnie to po prostu wywolywanie wilka z lasu - ryzyko urazu jest nieproporcjonalnie większe od potencjalnych korzysci. Jak sie nie ma mozliwosci ustawienia korytarza to spokojnie mozna skakac tylko w siodle i obejsc sie bez skokow luzem, a przy tym nie narazac konia na okaleczenie. Ja juz nie mowie nawet o skokach na kole itp. - chodzi mi bardziej o sam fakt kawalka sznura (lonzy) zwisajacego koniowi z pyska. Wystarczy zeby kon inaczej podniosl nogi, zeby lonzujacy podebral za duzo/za malo lonzy, aby zwierzak się zaplątał, poprzecinał, stracił rownowage itp... skoki jak dla mnie są i tak wystarczajaco "niebezpieczna" dyscypliną i nie ma potrzeby jeszcze bardziej jej utrudniac.

jeszcze w miaaaareee jestem w stanie zrozumiec, jak przeszkodki są niskie (np. 60cm) i oparte np. na snopkach slomy, ale jak w gre wchodza stojaki to juz dla mnie jest nic innego jak glupota. Ale te niskie przeszkodki to i tak nie za fajna sprawa moim zdaniem, bo zwyczajnie nie widze sensu takich skokow luzem.

pozdrawiam 🙂
tyskakonik podoba mi się siwy!

ja często bawię się z koniem w skakanie na "sznurku" ale i cel jest inny i wysokość, choć wtedy bardziej to przypomina skakanie po prostej bo kon ze stój zostaje wysłany, przeskakuje i znów jest w stoj, tyle ze jeszcze po zwrocie na przedzie