Jakie AUTO, czyli czym i dlaczego jeździmy? ;)

maleństwo, ja za dużych wymagań nie miałam. Ale i tak to 6 oglądane auto i dziwi mnie, że ludzie próbują takie złomy wciskać zamiast oddać na złom.
Cześć,

chciałbym kupić samochód osobowy, który będzie się nadawał do cięgnięcia przyczepy dwukonnej.
Czym jeździcie? Co możecie polecić? Zależy mi na uniwersalności i małym spalaniu.
Budżet do 35.000 PLN.


stelok90, my bardzo długo szukaliśmy odpowiedniego auta, dużo czytaliśmy, porównywaliśmy i pytaliśmy. Nasz budżet był dużo niższy niż Twój więc wybór padł na Kia Sorento I generacji. Benzyna + LPG, automat, silnik 3.5 V6. Bardzo wiele osób polecało to auto. Ale zdecydowali odradzali diesla - za dużo może się popsuć, zbyt kosztownie. Benzyniak mało awaryjny, wiele można zrobić samemu. Teraz szukamy przyczepy i po tym sezonie będziemy mogli się podzielić własnymi odczuciami.
Ja za tą kasę mogę polecić LR Discovery 2,5 TD5. Tylko nie wiem co oznacza "małe spalanie".
Podbijam z pytaniem: Czy kupując auto na fakturę muszę iść do US? Wiem że zwolnione z podatku, ale czy trzeba jakąś pieczątkę?
bera7, nie. Jak kupujesz na fakturę to cię PCC nie interesuje.
epk, dzięki.
Omg... chwalę się - kupiłam!
Koncepcje zmieniały mi się jak w kalejdoskopie xD ale jest - ostatecznie stanęło na subaru  😎 teraz aby się tylko dobrze chował  🏇 (tfu tfu...)
ale które?
Nic mocno terenowego -legacy 2.0 wersja IV bodajże (2004)
Lotnaa   I'm lovin it! :)
07 lutego 2017 09:53
Czy jest tu ktoś, kto ma auto z rodziny VW ze słynnym "ekologicznym" silnikiem diesla? Dostałam wezwanie na "naprawienie" wadliwego oprogramowania, które zaniżało w testach wyniki emisji spalin. I zastanawiam się - iść czy nie iść. Jakoś nie bardzo wierzę, że da się obniżyć emisje spalin bez obniżania mocy i osiągów silnika. Macie jakieś doświadczenie/wiedzę na ten temat?
Temat nie jest prosty .... jak nie zmienisz oprogramowania to ci cofną gwarancję, a nawet rękojmię. W sytuacji powszechnego halo smogu zaczną sie kontrole spalin na ulicach i w stacjach diagnostycznych. Od normy Euro uzależniona jest stawka za Viatol. Trudno coś doradzić - ja bym chyba pojechał .... z serwisantem można coś zawsze się dopytać 😉
Gienia-Pigwa   Vice-Ambasador KAV w Dojczlandii, dawniej pigwa :P
07 lutego 2017 16:03
Polecam Subaru Forester II, ja mam 2.0 benzyna w automacie (choć do przyczepy lepszy manual).




TU BYŁO ZDJĘCIE PRZYCZEPY Z TELEFONEM WYPOŻYCZALNI, KTÓRE WYWOŁAŁO BURZĘ...

bana niet

dodo-mod
będzie ban jak nic
Dlaczego?
Bo reklama usług przewozu koni w sumie bez związku z tematem? 😉
Ale to przyczepa z wypożyczalni, tez mam w tym wątku zdjęcie swojego auta z przyczepa z tej samej wypożyczalni. To nie reklama.
Odniosłam błędne wrażenie, że odbędziemy merytoryczną dyskusję nt. samochodów, a nie skąd wypożyczam przyczepę na zawody. W celu wyjaśnienia: wypożyczalnia nie jest moja i nie łączy mnie z nią żadne powinowactwo.
PS. Pan Subaru nie wypłaca mi żadnych profitów, że użytkuję (reklamuję) auto jego marki.  🙂

Trochę przewrażliwiona jesteś. Co do wspomnianego meritum:
uważam, że forester z silnikiem benzynowym to bardzo dobry pomysł (niezawodny), uwaga na dopuszczalne DMC bo 2.0 benzyna z automatem ma chyba 1,8 t.
Lotnaa   I'm lovin it! :)
09 lutego 2017 20:37
Ehh, dzięki! W całym tym syfie wciąż nie rozumiem, jak można tak po prostu ludzi oszukać i nie wypłacać im żadnych odszkodowań. Nawet nie wiem, czy to auto spełnia obecnie normę euro 4. Choć przegląd oczywiście przeszedł śpiewająco  🤔wirek:
Też jeżdżę Foresterem II. W benzynie. Bardzo lubię to auto choć dla mnie ma jedyny minus - jest za małe 🙂
serio forester ma 1,8t? a bez hamulca ile?
ja go skreśliłam na wstępie bo mi się te pierwsze wersje wizualnie nie bardzo podobały... za to nowsze cenowo już mi nie pasowały... :/ jeśli chodzi o gabaryt to niby kolega z pracy ma pierwszą wersję - nigdy się jakoś szczególnie nie przyglądałam jak wewnątrz wygląda, ale nie wydawało mi się małe
ja się zastanawiam ile mi wbiją uciągu w moim legacy - w niemieckich papierach ma odpowiednio 715kg i 1600kg - może się to różnić czy mam liczyć, że tyle samo dadzą?
a żeby nie było to skonkretyzuję bo tych 2l silników benzynowych się przewinęło zdaje 3 lub 4 - mój ma 137 koni no i manualna skrzynia
Na pewno przy przerejestrowaniu wpiszą takie same dane. Co do Forester, to warte rozważenia tylko benzyniaki. Jak sam wybierałem kiedyś auto, to na bank miały 1.8 t i 2 tony przy silnikach 2.5 litra- to głównie z USA ale nie tylko. Sprawdziłem 2.0 150 KM może ciągnąć przyczepę 2000kg.

Trochę info o starszych autach mamy tu:http://forum.karawaning.pl/topic/3648-jakie-auto-ile-pociągnie-zestawienie-w-1-poście/#
Może by taki wykaz zrobić na RV?
Gillian   four letter word
10 lutego 2017 19:11
a Toyota Corolla Verso? ile może mieć na haku?
od 1000 do 1300 kg w zależności od silnika , skrzyni i karoserii 5 lub 7 osobowej.
Gillian   four letter word
10 lutego 2017 21:13
O rany, to strasznie mało jak na taki spory samochód...
Ogólnie tendencja jest taka, że auta maja coraz niższe DMC przyczepy.
Gillian, ale corolla verso od normalnej to się różni blachą tylko. Płyta podłogowa taka sama, bebechy takie same - nic dziwnego, że i DMC podobne jak i w przypadku zwykłej. To żadne duże auto - to napompowana w górę wersja podstawowa i inaczej rozplanowana przestrzeń w środku.
jest tu posiadaczka Nissana Juke lub Renault Captur? 🙂
hanexxx zakup Juka i jeszcze kilku innych modeli rozważałam w grudniu, więc korzystałam z jazdy próbnej. Auto do którego wsiadłam wyposażone było w silnik 1,6. Ostatecznie nie zdecydowałam się, ale te jazdy próbne to była tylko formalność dla czystego sumienia chyba tylko, bo wybranka mego serca była już właściwie przyklepana. Jeśli wrażenia z jazdy Cię interesują to mogę się nimi podzielić 🙂
Aby odpisać w tym wątku, Zaloguj się