własna przydomowa stajnia

No ale w sumie te konie tam źle nie mają, patrząc po padoczkach.

Widać, że mega luźno zbalowane. Dobrze, ze względu na pleśń. Źle , bo jak zamoknie to leci cały balot do wywalenia.

a, że konwencja wypowiedzi taka no... trudna do przełknięcia🙂 to już osobna kwestia.
... kiedyś było, że "śpiewać każdy może", dziś, że "influencerzyć każdy może".🙂
kotbury, tam każdy jeden bal jest zmoknięty, a pleśni to wszystko jedno czy luźny czy zbity 😉 Noo bardzo fajnie mają na tych padoczkach pomiędzy spleśniałym sianem i ciągnącym się sznurkiem.
kotbury, te bale są czarne. Pleśń jak zapewne wiesz wnika głęboko.
O balowanie chodziło mi o to, że jak się za ciasno zbaluje to są zarodniki potem nawet jak siano dobrze wygląda.
No to siano tam to dostało w dupę tragicznie. szkoda ludzi- takie straty.
kotbury, jakie straty? Przecież oni to zamierzają dać koniom, więc żadnych strat mieć nie będą..
do prasowania siana są prasy walcowe i chyba łańcuchowe. Nie znam się. Ale mój sąsiad ma walcową i bele są w środku luźne a zewnętrzna warstka jest zbita. Ale tylko on ma taką.Wszyscy pozostali mają pasowe "taśmowe". Więc wszyscy "ciasno belują"
LSW, bo mało kto chce kupować to luźno prasowane siano - cena jest za bele, czy to 400 kg czy 250 kg
ale jest różnica. Kilka lat temu jakaś bela (taka zbita) mi śmierdziała. Taki dziwny zapach. Wbiłem w środek rurkę metalową i włożyłem kapilare termometru elektronicznego. W tej i jeszcze jednej temperatura przekroczyła 40 stopni. To było w sierpniu. Dwa miesiące po sianokosach. W pozostałych belach temp była niewiele ponad 20 st. Przewiozłem tę bele dalej. Po kilku tygodniach ostygły. Pożary stajni powodowane są właśnie sianem. Najczęściej w zimie, styczeń, luty. Ja osobiście znam 2 osoby którym spaliły się stajnie.