Emigracja - czyli re-voltowicze i voltopiry rozsiani po świecie.

A.   master of sarcasm :]
17 lutego 2011 13:30
[quote author=karolina_ link=topic=1321.msg900814#msg900814 date=1297855046]
Pozyczka ani grant na koszty utrzymania jest tylko dla Anglikow[/quote]

A tu to sie nie zgodze  😉  Ja dostalam zarowno granty (maximum) jak i pozyczke.
Notarialna   Wystawowo-koci ciąg. :)
17 lutego 2011 13:35
baba_jaga, Niestety dla niektórych bardzo drogo. Stety niestety studiuję na prywatnej uczelni, więc koszta tego wyjazdu byłyby bardzo drogie.

Koszta na dzień dzisiejszy:
Zapomoga z uczelni w krajach UE 380 euro płatne w dwóch ratach za pół roku, 280 euro w krajach nie należących do UE
Czesne uczelniane 554 zł
Dodatkowe pieniądze od rodziny, jakieś 1200 by się na pewno zdało tam na miejscu, bo trzeba się jakoś utrzymać.

Na dzień dzisiejszy np dla mnie jest to niewykonalne. Finansowo nie podołałabym, szczególnie w Turcji, gdzie każą sobie w euro płacić (akademik, ubezpieczenia, urzędy - nie liczę targów i knajp, gdzie waluta miejscowa obowiązuje), a nie w ichniejszej walucie.
[quote author=karolina_ link=topic=1321.msg900814#msg900814 date=1297855046]
Pozyczka ani grant na koszty utrzymania jest tylko dla Anglikow


A tu to sie nie zgodze  😉  Ja dostalam zarowno granty (maximum) jak i pozyczke.
[/quote]

Tak, bo mieszkalas wczesniej w UK 3 lata przynajmniej (i moglas to udokumentowac). Dla kogos kto przeprowadza sie z Polski na studia ta pozyczka nie jest dostepna.
Notarialna
Alez ja doskonale rozumiem kwestie kosztow. Mi na Erazmusie nawet na akademik nie starczalo, a co tu mowic o transporcie, wyzywieniu czy jakimkolwiek zwiedzaniu.
I w moim przypadku, pozostal jeszcze w Polsce kon, ktorego pensjonat nalezalo oplacic.
Dodatkowo we Francji legalny rynek pracy dla Polakow byl zamkniety. Euro tez juz tam wowczas funkcjonowalo.

Nadal twierdze. Jesli naprawde zechce wyjechac, to porusze niebo i ziemie. 1-2 lata wczesniej uzbieram kase.