kącik porad prawnych

Wiem że w koniecznych przypadkach chorobowe może być przedłużone.
Nie można się zarejestrować w UP gdy jest się niezdolnym do pracy.
mamy tu moze komornika albo kogoś kto zna temat najmu. chce wynająć mieszkanie - jest chętny obywatel ukrainy. Czy ja moge podpisać z nim umowe najmu okazj. jeśli jego adres zameldowania jest na Ukrainie ? Czy w takim przypadku komornik moze normalnie dokonać eksmisji
Powiedzcie mi , czy jestem w stanie coś zrobić w tej sytuacji. Weterynarz operował mojego konia w zaprzyjaźnionej klinice. Konia odebrałam i jedyny kontakt jaki miałam w lekarzem to w dniu operacji i chyba dwa sms potem. Minęło 10 tygodni od operacji. Stan konia po operacji niestety jest nie najlepszy. Z lekarzem nie ma kontaktu, nie odbiera, nie odpisuje na sms a po konsultacji z innym lekarzem jest pewne że wymaga leczenia. Co robić ? Czy lekarz bierze na siebie jakąś odpowiedzialność za swoje usługi ? Czy jest to tak zwane do bramy i się nie znamy ?
Post został usunięty przez autora
pszczolka90, walka z wetem jest niezwykle ciężka, głównie dlatego, że opinie o tym, iż ten pierwszy cos zrobil źle musi wydać inny wet... a z tym wiadomo jak jest.
donkeyboy   dzień jak codzień, dzień po dniu, wciąż się dzieje życia cud
23 marca 2022 17:24
Ehhh long story short bawię się w Elle Woods i dyskutuje z nieuczciwym sprzedawca rzucając paragrafami, słusznymi zresztą bo towar wadliwy i chce sprawę załatwić polubownie.

Jak napisać w tym liście, tak żeby to miało ręce i nogi, że oczekuje że ten list będzie "odpowiedziany" powiedzmy w przeciągu X dni roboczych?

Polski język trudna język 🙃

Edit: o o o i jeszcze czytam że polskie prawo stanowi że jeśli nie dostanę odpowiedzi w przeciągu 30 dni to reklamacja jest automatyczna? Działa to z odpowiedzialnością sprzedawcy z tytułu rękojmi?
donkeyboy   dzień jak codzień, dzień po dniu, wciąż się dzieje życia cud
23 marca 2022 19:27
Okej, nie mogę edytować ani usunąć powyższego pytania bo znalazłam już odpowiedni artykuł i paragraf w KC że sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się do mojego żądania inaczej będzie uznane ono za zasadne także w słowa to ubrałam... Mam nadzieję że obejdzie się bez prawnika 🤞
Obiś   Marzenia się spełniają i nie mów mi, że nie.
24 marca 2022 13:23
Z ciekawości, orientuje się ktoś jak dokładnie działa prawo konsumenta jeśli chodzi o zakup przez internet w dużo niższej cenie? Zakupiłam wczoraj w taki sposób rzecz o której dziś dostałam od sprzedawcy info, że w wyniku błędu mieli cenę 50zł a nie 680zł i zrobią zwrot kasy na konto. Takie sprawy są jakkolwiek do wygrania bez włóczenia się po sądach?
To już pytanie czysto z ciekawości, jak to wygląda prawnie 😉
donkeyboy   dzień jak codzień, dzień po dniu, wciąż się dzieje życia cud
24 marca 2022 14:59
Obiś tu masz fajny artykuł na ten temat, ze względu na to że 50 a 680 zł to spora obniżka to może nie być takie łatwe do wygrania
https://prawomarketingu.pl/bledna-cena-produktu-jakie-sa-skutki-dla-sprzedajacego/
Obiś   Marzenia się spełniają i nie mów mi, że nie.
24 marca 2022 15:04
dobkeyboy Czytałam to już wcześniej i dalej mam wątpliwości stąd pytanie. Ogólnie nie zamierzam się o nic "szarpać". Zrobią zwrot kasy i tyle ale ciekawi mnie po prostu, czy to realnie jest do wygrania jakby ktoś się uparł.
Cześć wszystkim, czy jest tutaj może chętna osoba, której mogłabym się poradzić? Sprawa stworzenia przez kogoś sytuacji zagrażającej życiu moim i konia. Plus spowodowanie uszczerbku na zdrowiu.
Z góry dziękuję.
donkeyboy   dzień jak codzień, dzień po dniu, wciąż się dzieje życia cud
06 maja 2022 17:48
Okej, mam takie pytanie co do reklamacji...

Wysłałam emaila z reklamacja z potwierdzeniem odbioru. Ponieważ sprzedawca go zignorował (i to 100% bo potwierdzienie otwarcia maila to raz a dwa że odpowiedział na maila ode mnie tego samego dnia), UOKiK zalecił wysłać polecony z potwierdzeniem odbioru.

No i patrzę właśnie sobie na tracking i widzę że poleciało awizo, oczywiście nie zakładam od razu czarnego scenariusza ale realnie rzecz biorąc myślę że sprzedawca widząc moje imię odmówił przyjęcia i ten list prędzej czy pozniej wróci do mnie.

No i co teraz? Sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się do reklamacji. Korzystam z rękojmi i to oznacza że po 14 dniowym okresie ignorowania reklamację uznaje się za zasadna. Ale realnie co wtedy robić? Ściągać dług? Wziąć prawnika żeby napisał jakiś list że teraz sprzedawca ma opłacić należność (prosiłam o obniżenie ceny)? Co z tym dalej się robi?

Byłabym bardzo wdzięczna za poradę typu jak krowie na miedzy. Nie mieszkam w Polsce i nie mam bladego pojęcia jak takie małe utarczki prawne wygladaja w PL. Umiem tylko czytać kodeksy i z nich korzystać. A nic w internecie nie mogę znaleźć na ten temat poza artykułami dla sprzedawców ostrzegających żeby nie ignorowali reklamacji bo będzie kuku... Tylko jakie?
Potrzebuje informacji.Mam szablon umowy z klientami i chcę ,żeby prawnik sprawdził czy jest zgodna z prawem. Ile może taka usługa kosztować?Mam prawnika znalezionego w internecie,chłopa na oczy nie widziałam a wyświadczył mi kilka takich darmowych przysług i nigdy grosza nie wziął zupełnie nie wiedząc czemu i chciała bym się mu jakoś odwdzięczyć tylko nie wiem w jaką kwotę celować .
desire   Druhu nieoceniony...
11 lipca 2022 21:55
donkeyboy, skontaktuj się z rzecznikiem konsumenta, on poprowadzi Cię dalej.
Dekster, przed galopującym i cenami w górę w zależności jaki prawnik 150-250 zł, teraz trochę więcej (do 350zl )
Aby odpisać w tym wątku, Zaloguj się