szarotka

Konto zarejstrowane: 06 października 2009
Ostatnio online: 30 sierpnia 2021 o 20:25

Najnowsze posty użytkownika:

paszport konia- co i jak?
autor: szarotka dnia 18 października 2019 o 20:57
Czy tak moze być że ZHK zrobił mi ze źrebaka kompletną sierotę nn?
Klacz matka źrebaka z pochodzeniem w paszporcie, źrebię opisywane przy klaczy. bez świadectwa krycia , ojcem jest ogier ze Słowacji AQH ale nie wiedza o nim w ZHK.
Dostając paszport myslałam że ojciec w paszporcie będzie NN a po matce bedzie pochodzenie. A tu takie zdziwienie dostałam dokument zastepczy koniowatego i tam ojciec i matka NN. Trochęto dla mnie nie zrozumiałe???? Pan z ZHK tłumaczył mi że wszystko sie zmieniło po roku 2016 i konie bez świadectwa krycia są obustronnie NN (po ogierach nie będących w bazie danych ZHK) Czy tak faktycznie jest, Ktoś sie z tym spotkał?
ciąża, wyźrebienie, źrebak
autor: szarotka dnia 19 maja 2019 o 15:43
Chronicie jakoś źrebaki przed kleszczami ? Ja codziennie wyjmuję kilka  😕
ciąża, wyźrebienie, źrebak
autor: szarotka dnia 06 maja 2019 o 19:49
Piękne te maleństwa  😍 Takie łyse jeszcze a juz takie słodkie.
No tak teraz przeczytałam że nie dajemy sianokiszonki  😕 a u mnie od soboty podajemy  👀
Ach, 😕 ach czy znowu będą problemy

Na razie nic się nie dzieje.

W jakim rozmiarze macie kantary na źrebaki. U mnie zwykły źrebięcy foal za duzy - wisi na chrapach paski policzkowe za długie 🙁
Mini shetty za mały. To czy zwykły shetty będzie dobry?
ciąża, wyźrebienie, źrebak
autor: szarotka dnia 29 kwietnia 2019 o 06:58
To był straszny weekend 😕 Poniedziałek jednak daje nadzieje, mała zaczyna brykać chociaż nadal dużo leży. Chyba wychodzimy na prostą 😀 Ach te dzieci 😉
ciąża, wyźrebienie, źrebak
autor: szarotka dnia 27 kwietnia 2019 o 15:20
Na forum chyba nie odzywałam się z 2 lata 🙁 Ale czytam namiętnie.
Potrzebuję Waszej pomocy. Tez doczekaliśmy się pieknej malowanej kasztanki. Na dziś ma tydzień. Niestety od wczoraj ma gorączke 40,8, nie chce ssać. dzisiaj rano był wet. Popatrzył , pomacał i podał antybiotyk, przeciwgorączkowe, wit c i cos na wzmocnienie. Goraczka spadła do 39. mała dalej rzadko ssie, jest ospała i przeważnie leży. Sikała ze 4 razy więc chyba cos tam pije. ale kupy nie widziałam od wczoraj. Nie wiem co robić 🙁 🙁 🙁
[img][/img]
Kącik T.R.E.C.
autor: szarotka dnia 10 maja 2016 o 18:06
  Witam wszystkich zainteresowanych zawodami TREC Pttk i mam zaszczyt zaprosić na zawody które odbędą się w Beskidzie Żywieckim w gminie Rajcza w dniach 11-12 czerwca. Dla uczestników przyjezdnych mamy do dyspozycji urokliwą stajnię i noclegi z przepięknymi widokami
http://re-volta.pl/galeria/foto/155142
Styl western (dawniej kącik)
autor: szarotka dnia 03 października 2014 o 11:50
Chyba za niedługo dołącze do stylu western  🏇
Jednak mam spory problem z dopasowaniem i wyborem siodła. Czytam, szukam, czytam i nic konkretnego znaleźć nie mogę. Zbyt wiele nurtujących pytań i wątpliwości. Dlatego po miesiącu desperacji postanowiłam jednak tu napisać i Was szanowne grono o radę zapytać  😉
Przyznam , ze na razie szukam okazji  do kupienia siodła. Najlepiej takie do 2 tys. Kon na którego ma być siodło ma 148 w kłębie i jest dośc krótki z niego osobnik. Czy prawidłowa długośc siodła westernowego na koniu to dłoń od guzów kulszowych? Zauwazyłam tez że dużo siodeł lezy na łopatce , czy tak może być w siodle westernowym? Czy należało by jednak to siodło przesunąć za łopatkę?
Na uwadze mam takie siodło  http://allegro.pl/siodlo-tex-tan-usa-kulbaka-western-west-i4665072370.html  - czy warto go kupić? Czy bedzie pasować to juz inna kwestia!
Zdjęcia z wypadów w teren. Reaktywacja tematu!
autor: szarotka dnia 15 września 2014 o 20:46
kasska tyle słońca , po prostu pięknie i to zadowolenie na twarzach!
ElaPe no Ty to masz tereny, ja moge tylko w tv takie pooglądać szczęściaro!
srokate super, takie prostki działają mi na wyobraznię , a jakie super podłoże!
Zdjęcia z wypadów w teren. Reaktywacja tematu!
autor: szarotka dnia 12 września 2014 o 19:11
buyaka pięknie, gdzie to?
Nie ładnie tak dodać zdjęcia i nic nie napisać 🤬
Wiesz tornad za bardzo nie lubię, ostatnie było u nas w maju i zablokowało połowe szlaków i dróg. A stada krów i owiec to też nic nowego. Tylko że my koło nich to jak najspokoniej jeździmy bo raczej nie chcemy ich spłoszyć . Bo w tedy to one nas pogonią.
Zdjęcia z wypadów w teren. Reaktywacja tematu!
autor: szarotka dnia 12 września 2014 o 17:18
Liviaz tymi łakami to wiem o czym mówisz. Ja mieszkam w górach, gdzie 90% to nieużytki i chaszcze. Jest tylko pare miejsc gdzie mogę troche zagalapować bezpiecznie. Łąki prawdziwe mam 40min. od stajni i tam pozwalam koniom trochę poszaleć, ale to nie jest tak że robią co chcą, one czują kiedy my się zbieramy do galopu z dosiadem , wodzami itd. I są w  gotowości , łąka jest tak długa że są zadowolone jak zaczynamy je przytrzymywać i nie ma problemu z przejściem do stępa. Gdy nie chcemy galopowac to wystarczy jechac na luźnych wodzach i konie idą spokojnie.
Ach co za pogoda, ciągle pada. U nas w tym roku prawie codziennie pada deszcz. Teren w deszczu tez ma swoje uroki


budyń to dla Ciebie pozdrowienia ze szczytu Pilsko (1557mnpm) w Beskidzie Żywieckim

[img]/forum/Themes/multi_theme/images/warnwarn.gif[/img] Brak edycji - post pod postem
Zdjęcia z wypadów w teren. Reaktywacja tematu!
autor: szarotka dnia 12 września 2014 o 13:07
Shantowa mam ją zamocowaną na głowie. jak jest przodem do kierunku jazdy to OK, ale jak jest do tyłu to inaczej podskakuje. Mam zbyt szybką kobyłe do nagrywania , ona zawsze musi byc pierwsza bo się złości i  wyprzedza dlatego mocowałam kamerke tyłem.
JARA mam do dyspozycji 3 konie takie jak Wigor i 2 hucuły.
Burza ja ogólnie bez podków mam konie, ale na 5 dniowy rajd podkułam bo nie ma szans przejśc tego odcinka koło Babiej Góry i na Pilsko bez podków.
Shantowa szarlotka Ci się udała 😀

Zdjęcia z wypadów w teren. Reaktywacja tematu!
autor: szarotka dnia 12 września 2014 o 10:27
skowronek super, galopy po lesie tez bardzo lubię.
Cobrinha tak jestem organizatorem takich wypraw. Zapraszam.
Maty stajenne
autor: szarotka dnia 11 września 2014 o 21:32
Ja mam maty gumowe w stajni z semag Zabrze od 4 lat, sprawdzaja się super. Bardzo cięzkie , ale dla koni chyba powinny takie byc. super izolacja termiczna ,wypustki w kształcie plastra miodu zapobiegają odparzeniom i slizganiu się koni. Mój koń tez lubi grzebać kopytem i od czasu jak stoi na macie nie słychac go i nie ściera kopyta.
Tak to wygląda, na scianach maty z granulatu.
Zdjęcia z wypadów w teren. Reaktywacja tematu!
autor: szarotka dnia 11 września 2014 o 20:56
Dziewczyny kamerka to GoPro Hero, niestety nie moja ale pozyczona. Nagrywa w super jakości HD ale na koniu tak trzęsie że aby zminimalizować trzesienie traci sie na jakości.
Tereny na galopy po prostu idealne, niekończace się łąki po 80- 100 ha każda. Widoki na Pilsko, Babią Góre i Tatry oraz Fatry. Trzeba uważac na konie , żeby ich nie zajechać. Jak my to nazywamy konie dostają "syndrom zielonej łąki" tzn jak wjeżdżają na taka przestrzeń nie sposób ich utrzymać, same rwią się do galopu i nie chcą przestać.
derby masz piękne rude i wiem co mówię bo mam trzy rude 😀
Super że jeździsz z koniem luzakiem, moje wszystkie przed zajeżdżeniem tak chodziły przynajmniej rok w tereny.
To jeszcze mój terenowy dżentelmen
Zdjęcia z wypadów w teren. Reaktywacja tematu!
autor: szarotka dnia 11 września 2014 o 19:03
derby sliczny ten Twój koń i pięknie się rusza.
To ja też dodam filmik z naszych terenów a konkretnie z 5 dniowego rajdu dookoła Babiej Góry.

Zdjęcia z wypadów w teren. Reaktywacja tematu!
autor: szarotka dnia 05 czerwca 2014 o 19:08
Livia to była trzydniówka , taka spokojna bo to początek sezonu i trzeba konie powolutku przyzwyczajać. Na rajdzie była nas szóstka, zrobilismy ok 100km. Tez lubię jazdę oklepową  😀 Livia ślicznego masz konia, taki kary kopytny to marzenie  🙂
Zdjęcia z wypadów w teren. Reaktywacja tematu!
autor: szarotka dnia 04 czerwca 2014 o 21:43
Ach, fajnie się ogląda te Wasze zdjęcia.
Fisia piękne tereny, co za widok i tak nastrojowo.
Mnie tez tu dawno nie było , chyba ze trzy lata, ale oglądam, oglądam czasami!
Moje rajdowe z maja






Styl western (dawniej kącik)
autor: szarotka dnia 02 czerwca 2014 o 17:34
Czy nie wie ktoś  :kwiatek:  gdzie można kupić lekkie siodła westernowe na rajdy kilkudniowe?
naturalna pielęgnacja kopyt
autor: szarotka dnia 22 maja 2014 o 08:42
blucha co znaczy nie bił podkowiaków za bardzo w tył?
naturalna pielęgnacja kopyt
autor: szarotka dnia 21 maja 2014 o 20:55
Tak Rzepka mieszkamy w podobnym terenie, ja w linii prostej od Ciebie jakieś 60km. Próbowałam przez 4 lata nie kuc ich na lato , ale w połowie sierpnia konie szukały tylko miekkiego to jest w tedy mordęga nie jazda. Kopyta nie nadążały rosnąć. Asfalt to całkiem przyjemne podłoże ale grys i inne ostre kamienie i ciągle po takim terenie albo pod góre albo na dół. Nie będę juz kupować następnych kompletów butów dla pozostałych koni bo to majątek. Do butów kon musi mieć  czyste chody.  Na zimowe lodowe wyprawy dorobiłam do glove hacele i sie to świetnie spisuje , ale rzepy nie wytrzymują , trzeba je taśmą owijać.
Zobaczymy we wrześniu po zdjęciu podków jakie zaszły zmiany kopytowe i wyciągne wnioski.
Dzięki za podpowiedzi!
naturalna pielęgnacja kopyt
autor: szarotka dnia 21 maja 2014 o 07:38
Witam po przerwie!
Często tu zaglądam i czytam ale rzadko piszę. Teraz mam jednak pewien problem. Mam 3 konie , jeden 3 latek nigdy nie kuty, 6 latka nigdy nie kuta i 10 latek kuty ostatni raz 4 lata temu. Od 4 lat sama robię z kopytami, wszystko wyglada ok, konie chodzą od pietki, nie kuleją. Wszystko jest dobrze do momentu nadejścia sezonu , gdzie konie chodza na rajdy kilkudniowe i ogólnie spędzaja wiecej godzin w ruchu wymuszonym.Po za sezonem tez ciągle sa na wybiegu lub na pastwisku ale w tedy jest ok. U mnie tereny bardzo kamieniste, gdziekolwiek na szlaku wystaja ostre kamienie i niestety konie po kilku wypadach zaczynaja sie podbijać. Myslę żeby je podkuć na 1,5 miesiąca. Myslicie że bardzo żle zrobię? Czy to bedzie miało bardzo negatywny wpływ na ich kopyta? Tak mi sie wydaje ze kucie na te 1,5 miesiąca bedzie dla nich lepszym złem. Jesli chodzi o buty to mam komplet glove  dobrze sie spisuja ale jesli chce sie zagalopować to konie je ściagają w galopie i rzepy po czasie tez się odpinają. Po za ty na rajdach buty odparzają ja namokną. I co tu robić , co tu robić?
Zdjęcia z wypadów w teren. Reaktywacja tematu!
autor: szarotka dnia 25 marca 2013 o 19:23
asds super pomysł na wiosenną gonitwę.
bianka ale z Ciebie piękna wiosna , z całą pewnością rzucałaś sie w oczy na tym białym tle.
U mnie tez tej wiosny trawa w białym kolorze , ale widzę że u wszystkich już wiosna w sercach zawitała  😀 tak ,że to juz ostatnie podskoki tej zimy , myślę ❗
własna przydomowa stajnia
autor: szarotka dnia 25 marca 2013 o 19:10
ChingisChan a ja mam właśnie te z koszyczkiem już 4 rok, bardzo je lubię bo można wiecej nazbierać do nich.
Oj ta zima z południa tez nie chce odejść. Są tego jednak duze plusy, konie czyste jak nigdy o tej porze roku. Żadnego błota nie było u mnie od grudnia. Nie mają sie gdzie biedactwa opanierować  🤣 🤣
własna przydomowa stajnia
autor: szarotka dnia 18 stycznia 2013 o 20:15
No , ja od sierpnia skarmiłam 12 balotów siana , każdy około 230 kg na 3 konie. W sezonie śnieznym zjadają jednego na tydzień. Teraz skarmiam to co mam luzem . Do marca starczy. Gdyby nie ten trzeci żarłok to by mi starczyło do nowego siana.
Ciekawe co przyniesie nowy sezon sianowy. Byle do wiosny.
własna przydomowa stajnia
autor: szarotka dnia 18 stycznia 2013 o 16:10
Witam wszystkich w tym watku bo bardzo rzadko sie tu udzielam, ale czytam czesto 😀
Zazdroszczę wszystkim tym co mają dostęp do taniego siana. U nas siano jak złoto. Za tonę trzeba płacić 500zł + transport. Słoma w podobnej cenie. Przewaznie  siano mam swoje , ale w tym roku była susza i urosło połowe mniej a na dodatek zachciało mi się kupić jeszcze jednego młodego pasibrzucha. Teraz trzeba będzie uzupełnic zapasy i zastanawiam się gdzie?  Akurat mieszkam w takim miejscu , że wszędzie daleko. U nas nikt nic nie robi , wszystko lezy odłogiem, a Ci co robią to mają cenę. Pewnie dlatego że teren górzysty i trudno wykrzesać z tej ziemi cokolwiek. Jedynie nadaje sie na pastwiska i to jeszcze nie zawsze bo pola sie tak zakrzaczyły ,ze nawet konie je omijają. Tylko nasze łąki sie zielenią a wszędzie szarość. Taka smutna rzeczywistość. Chociaz mi to na rękę bo nie ma upraw i moge jeździc gdzie chcę. Wszedzie dziko i żadna babka nie leci za mną z grabkami.
naturalna pielęgnacja kopyt
autor: szarotka dnia 01 października 2012 o 10:16
kasik Własnie tak robię jak piszesz , mocno ścieram pazur, strzałki mamy w tyłach ładnie rozbudowane szerokie a rowki wydaja mi się w normie. Konie super stawiaja kopyta od piętek, ale jak ida po kamieniach to czuję ich dyskomfort, zwłaszcza jak juz duzo kopyta zetrą własnie na pietkach. Pazur rosnie jak oszalały a w pietkach 0. Na pietkach rogowych zdarzają sie siniaki. Długo sie zastanawialam co jest przyczyną bólu. Po asfalcie nic im nie ma, nawet lubią chodzić. Jednak jak się trafi jakis żwirek to jak kot po ściernisku. Buty mamy i czasem zakładamy, jest lepiej oczywiście ale w galopach buty sie gubią niestety. Tak sie zastanawiam czy moze jest jakis sposób rozczyszczania żeby im te pietki troche podnieść bo zawsze piszecie jak obnizyć 😀
naturalna pielęgnacja kopyt
autor: szarotka dnia 30 września 2012 o 16:48
Ja strugam swoim koniom kopyta od ponad 3 lat i jest ok. teren bardzo kamienisty i non stop górki. Zauważyłam że moje koniska maja bardzo starte kopyta na piętkach (może przez to że to górzysty teren). Rzadko kiedy im cos strugam w okolicy piętek bo już nie ma co strugać. Mam pytanie jak  strugać zeby koniowi piętki podnieść.
Zdjęcia z wypadów w teren. Reaktywacja tematu!
autor: szarotka dnia 30 września 2012 o 16:15
Kori to okolice Żywca prawda, a własciwie to widok na Żywiec Zablocie.
Twój Felus to bardzo urokliwy kucys i bardzo dzielny.
Samotny teren fajny, ale z najbliższą kolezanką jeszcze lepszy. Ja po samotnych terenach gadam sama do siebie 🤣 🤣
Zdjęcia z wypadów w teren. Reaktywacja tematu!
autor: szarotka dnia 25 września 2012 o 11:18
tunrida ja tez bym chciała zeby mi sie tak koń zepsuł 😀
Dawno tu nic nie wklejałam, ale wasze cudne fotki mnie natchnęły  🙂
A u nas terenowo jest tak


I nie zawsze tak łatwo i zielono

Filmy czterokopytne na You Tube :) (wlasne i znalezione)
autor: szarotka dnia 11 sierpnia 2012 o 17:41
No to dodam swój filmik 🙂
Zdjęcia z wypadów w teren. Reaktywacja tematu!
autor: szarotka dnia 22 października 2011 o 15:11
No posesja niczego sobie 😲
Arabek widac, że zainteresowany otoczeniem. Nie wiem dlaczego konie zawsze sie zastanawiają nad pryzmami z drzewem, moje czasem też fuczą.
Zdjęcia z wypadów w teren. Reaktywacja tematu!
autor: szarotka dnia 21 października 2011 o 17:08
Kika ty najlepiej znasz swojego konia ,wiesz jaki jest stan jego zdrowia i kondycja. Myślę że jeśli z nim wszystko OK pod tym względem to mozesz nawet jechać na cały dzień i nic mu nie będzie. Koń 15 letni to kon w sile wieku a nie jakiś staruszek, na pewno sie ucieszy z wycieczki i nowych widoków.
Julie moim marzeniem jest objechanie Rumunii , tam to dopiero sa tereny do jazdy. A wampira juz jakiegoś spotkałaś 🤣
Zdjęcia z wypadów w teren. Reaktywacja tematu!
autor: szarotka dnia 20 października 2011 o 16:42
Dziewczyny cudne zdjęcia. Zima mnie jednak przeraża, chyba wolałabym ,żeby jej nie było.
arabika masz ślicznie malowanego konia. Tez bym sobie poszalała na takiej plaży a droga do lasu jeszcze lepsza.
Bronze dlaczego tak mało zdjęć dałaś, a Beskidy jesienią śliczne jak zwykle.
palemka na twoich fotkach nawet słońce nie potrzebne tyle żółtego tam koloru 😀
Długo mnie tu nie było, dlatego najpierw zaległości z lata.
Rajd trzydniowy po Beskidzie Śląskim



Za nami Wisła Czarne, i zameczek prezydenta


A teraz cos z ostatnich dni


Hala Boracza Beskid Żywiecki




Jak nauczyć konia...-czyli to co koniarzom się przyda
autor: szarotka dnia 26 lipca 2011 o 20:09
No to ja mam pytanie  🙂 Jak nauczyc konia żeby nie kopał innych koni w czasie jazdy.
Dzieci, ciąże & pogaduchy o wszystkim i o niczym
autor: szarotka dnia 15 czerwca 2011 o 11:59
Mój mały dostał wózek baby desing sprint , jest lekki , fajnie sie składa, ma duże kółka , fajnie i lekko sie prowadzi. Jestem nim zachwycona i mały Piotrus tez chetnie w nim przebywa.
Rzadko zagladam , ale pozdrawiam wszystkie mamusie i dzieciaczki 😀
Dzieci, ciąże & pogaduchy o wszystkim i o niczym
autor: szarotka dnia 01 kwietnia 2011 o 09:13
Dziewczyny dla rozbawienia dwa bobasy
http://www.godtube.com/watch/?v=KL7KDPNX
sa po prostu super 🤣
Projekty stajni. Zdjęcia i informacje.
autor: szarotka dnia 27 marca 2011 o 17:32
Moje konisko kazde siano na ziemi musi posikać  😤 i juz sie tego nie tknie. Te drabinki na siano nie mają duzego kąta nachylenia i koniom nic do oczu nie leci, wszystkie jakieś zanieczyszczenia spadają na ziemię. Drabinki sa dostosowane na wysokość do wzrostu moich koni. Na pewno nie robiła bym im swiadomie krzywdy, czesto obserwuję jak jedzą i naprawdę nic złego im sie nie dzieje.
Projekty stajni. Zdjęcia i informacje.
autor: szarotka dnia 27 marca 2011 o 11:24
Dzieki za miłe słowa odnośnie stajni :kwiatek:
Konie mają ścielone trocinami, ale tylko tyle żeby wilgoć sie wchłonęła.
Na razie konie okien nie atakują, sa nauczone z poprzedniej stajni. Konie do zasówek nie dostają zębami więc ich nie otworzą. Zasówki sa na sprężynach i trzeba sporej siły i kombinacji żeby je otworzyć. Według mnie drabinki nie sa za wysoko, az tak bardzo sie konie nie wyginają żeby skrzywic kregosłup. Gdyby były na ziemi to by dopiero były niebezpieczne bo koń mógłby tam włozyc noge . U nas siano jest po 500 zł za tone więc nie mam miejsca na marnotrawstwo , a tak maja go zawsze do woli i nic sie marnuje.
Projekty stajni. Zdjęcia i informacje.
autor: szarotka dnia 26 marca 2011 o 17:39
U nas nareszcie konie w nowej stajni  😅
Na poczatku czuły się dziwnie bo wszystko pachniało inaczej , ale po paru dniach przyzwyczaiły się.
Gumy na scianach i na betonie spisują sie super.
Tak to wygląda




Dzieci, ciąże & pogaduchy o wszystkim i o niczym
autor: szarotka dnia 07 marca 2011 o 13:37
Mnie tez kolezanka straszyła , że przez jazdę konną bedę miala problemy z porodem. Ale ja jestem troche szalona i w ciązy byłam na 2 rajdach kilkudniowych i ogólnie codziennie jeździłam konno prawie do 6 miesiąca.
Problemów z porodem nie miałam żadnych, 20 min.i po kłopocie. Mały zdrowy i miewa sie dobrze.Ja po 3 tygodniach od porodu pojechałam w teren i nawet jeden mięsień mnie nie zabolał. W ciązy jesli zdrowie na to pozwala lepiej duzo zażywać ruchu. Bardziej teraz boję się szczepień maluszka niż jazdy konnej w ciąży 😉
Dzieci, ciąże & pogaduchy o wszystkim i o niczym
autor: szarotka dnia 05 marca 2011 o 15:22
Dziewczyny czytam wszystko na bieżąco i jestem z wami, tylko że przez tego małego brzdąca nie mam weny do pisania.
Co do porodu to tym razem było jakoś fajnie 😉 Ostre bóle trwały jakoś 20 min i mały juz był na moim brzuchu.
Ekipa położnych była super, tylko dzięki nim byłam w stanie się smiać po porodzie i żartować. Kolezanki na sali tez fajne, usmiałysmy sie tyle ,że myślałam że mi brzuch wyrwie.
Mały Piotrus juz ma prawie miesiąc ,po urodzeniu wazył 3950 i miał 57 cm, jak na razie jest grzecznym dzidziusiem.
Dzieci, ciąże & pogaduchy o wszystkim i o niczym
autor: szarotka dnia 12 lutego 2011 o 20:28
A ja wczoraj wróciłam ze szpitala z moim maleństwem , teraz się przyzwyczajamy do mieszkania w domku. 😅
Dzieci, ciąże & pogaduchy o wszystkim i o niczym
autor: szarotka dnia 05 lutego 2011 o 18:54
Cierp1enie łał ale pychotki przygotowałaś. Fajnie , ze sa mamusie którym sie chce gotowac i same tort pieką! Chyba nikt nie włoży tyle serca w pieczenie tortu co mama , żaden tort z cukierni nie może się z nim równać.
Dzieci, ciąże & pogaduchy o wszystkim i o niczym
autor: szarotka dnia 05 lutego 2011 o 16:44
Magdalena u nas to wygladało tak , że ja w sumie nic nie robiłam z zębami małemu tak gdzieś do 1,5 roku, słodycze tez były ograniczone do minimum.Od 2 roku moje dziecko samo myło zęby oczywiście pod moją kontrolą. Teraz ma 8 lat i żadnych ubytków, 6 zębów stałych. Przez cały czas myjemy zęby pastą elmex. Jestem natomiast zaskoczona zębami jego rówieśników , w buzi mają po prostu czarno  😵
Dzieci, ciąże & pogaduchy o wszystkim i o niczym
autor: szarotka dnia 05 lutego 2011 o 12:10
akzzi u mnie obydwie ciąże nie planowane jakos specjalnie. Po prostu jak sie trafi to fajnie a jak nie to też fajnie. Z tym , ze nie tak kompletnie na zywioł bo po pierwszym dziecku zabezpieczalismy sie zeby nie mieć za szybko następnego  😉
Dzieci, ciąże & pogaduchy o wszystkim i o niczym
autor: szarotka dnia 05 lutego 2011 o 08:32
Nie wiedziałam , ze tak kiedyś pomyslę ale smutno mi za tymi problemami z karmieniem, wysypkami, szczepieniami, kolkami, nieprzespanymi nocami itd.Co ta ciąża robi z człowiekiem 🤔wirek: Chciała bym juz mieć małego przy sobie i być po porodzie, którego sie doczekać nie mogę  😤 Jeszcze na dodatek gin mnie wczoraj olał, chyba był zmęczony. Zrobił tylko usg, pokazał mi małego ciumkającą buźkę  🤣 , mały nosek i oczka i powiedział że wszystko ok. A mnie od tygodnia boli brzuch, jest mi strasznie gorąco i dzis w nocy pojawiło sie jakieś krwawienie.
Chyba najgorsze jest to czekanie.
Dzieci, ciąże & pogaduchy o wszystkim i o niczym
autor: szarotka dnia 03 lutego 2011 o 11:20
Cierp1enie wszystkiego najlepszego dla Juleczki.
Dzieci, ciąże & pogaduchy o wszystkim i o niczym
autor: szarotka dnia 02 lutego 2011 o 19:48
iga07 czytałam ze jak sie odciąga tylko pokarm to on zanika tak do 4 miesięcy. zrób tak jak mówi Pegasuska spróbuj uzyc kapturków to moze oszukasz maleństwo i zacznie ssać.
Dzieci, ciąże & pogaduchy o wszystkim i o niczym
autor: szarotka dnia 02 lutego 2011 o 15:20
Laguna Twoja Zosia to będzie chyba modelka, zobaczysz za 2 lata jak będzie z niej dopiero artystka  😀
A co do imion to czasem ludzie nie mają granic  👀 U mnie będzie mały  Piotruś , Sebastian lub Mateusz  🤣
Dziewczyny poradźcie , który laktator ręczny wybrać Avent isis czy Medela harmony ?
W sklepie Avent issis kosztuje 150 zł , a na allegro 69zł. Czy taka róznica w cenie jest normalna czy ten produkt na allegro jest jakis podejrzany bo juz sama nie wiem  😵
Re-voltowe karzełki, czyli małe jest piękne :)
autor: szarotka dnia 01 lutego 2011 o 08:38
frania335 Stefan wygląda jak pluszak w tym futerku. Ja tez chcę taką emeryturkę 🤣